La data de 9 aprilie, Ford avea lichidităţi în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari, dintre care 15,4 miliarde de dolari de la două linii de credit utilizate în regim de urgenţă.
Constructorul auto american, prezent şi pe piaţa din România, a informat luni că în primul trimestru se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale de aproximativ 600 de milioane de dolari, comparativ cu un profit de 2,4 miliarde dolari în perioada similară a anului trecut. De asemenea, compania se aşteaptă să raporteze venituri trimestriale în valoare de 34 miliarde dolari, sub estimările analiştilor.
"Cu toate acestea, credem că avem suficiente lichidităţi în prezent pentru a opera cel puţin până la finele celui de al treilea trimestru", a declarat directorul financiar de la Ford, Tim Stone. Ford a subliniat că în prezent doar societăţile sale mixte din China produc şi vând vehicule.
Citește și Criza rade 2% din salariile șefilor unui mare producător auto
"Compania analizează un scenariu pentru o repornire treptată a uzinelor de asamblare...la începutul celui de al doilea trimestru, cu standarde de siguranţă sporite pentru a proteja muncitorii", a precizat Ford. Producătorul auto adaugă că orice decizie de repornire va fi luată în cooperare cu sindicatele, furnizorii, dealerii şi alţi stakeholderi locali.
Anterior, Ford a informat că majoritatea angajaţilor de la fabrica din Craiova va rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie. "Suspendarea temporară a producţiei fabricilor Ford la nivel european se prelungeşte până cel puţin pe data de 4 mai. În acest sens, menţionăm şi că majoritatea angajaţilor Ford Craiova va rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie, deoarece 1 Mai este o sărbătoare naţională. Ford România lucrează îndeaproape cu toate autorităţile relevante pentru aplicarea măsurilor legale comunicate de către Guvern în timpul stării de urgenţă", a precizat compania.
Angajaţii fabricii Ford de la Craiova au intrat în şomaj tehnic pe 19 martie 2020, iar pe parcursul acestei perioade vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază. Ford Europa este responsabilă de producerea, vânzarea şi deservirea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate şi aproximativ 61.000 de angajaţi, dacă includem şi societăţile neconsolidate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.