Ford Motor va folosi oţel verde în fabricile din Europa

Mara Ivan |
Data publicării:
Este un proiect de perspectivă
Este un proiect de perspectivă

Subsidiara din Ţările de Jos a Tata Steel intenţionează să furnizeze oţel verde fabricilor Ford din Europa, după 2030, conform unui acord preliminar semnat marţi de cele două companii, transmite Reuters.

Tata intenţionează să înceapă producerea de oţel verde, sau oţel făcut fără utilizarea combustibilor fosili, în 2030, la uzina sa din Ijmuiden, Ţările de Jos.

Ford "vrea să aibă o cantitate importantă de oţel verde şi luăm măsuri astfel încât să-l putem livra", a afirmat într-un interviu Hans van den Berg, directorul general al subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos.

Memorandumul de înţelegere semnat între Tata şi divizia Ford din Europa nu obligă Ford să cumpere o cantitate specificată de oţel la un preţ specificat, a adăugat şeful subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos.

Separat, Ford a anunţat că a semnat Memorandumuri de înţelegere cu Tata, ThyssenKrupp şi Salzgitter pentru livrarea de oţel cu un conţinut scăzut de carbon, pentru noul crossover electric, care ar urma să fie produs la Koln din 2023.

Acordurile vor ajuta compania să-şi îndeplinească obiectivul de a avea până în 2035 zero emisii la facilităţile sale din Europa, pe segmentul logistic şi al furnizorilor, a informat într-un comunicat Ford.

"Cheia o reprezintă îmbunătăţirile în lanţurile noastre de aprovizionare, iar folosirea oţelului neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon va reprezenta un pas major spre reducerea amprentei de CO2 a vehiculelor noastre", a afirmat Sue Slaughter, directorul de achiziţii al diviziei Ford din Europa.

Citește și Ford a început lucrările la cel mai mare complex de producţie din istoria companiei

Lucrările anunţate vineri fac parte din investiţia de 5,6 miliarde de dolari prin care Ford şi SK On vor construi un camion revoluţionar complet electric şi baterii de ultimă generaţie pentru viitoarele vehicule Ford şi Lincoln în Tennessee.

Prin începerea lucrărilor la BlueOval City, Ford este mai aproape de ţinta sa de a produce două milioane de vehicule electrice pe plan global, până la finalul lui 2026.

Noul campus de aproape 15 kilometri pătraţi va create aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă când va începe producţia, în 2025. 

Citește și Ford amână investiţiile în Spania. Care sunt planurile pentru uzina din România

În iunie, Ford informase că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice.

La Valencia sunt aproximativ 6.000 de angajaţi, iar maşinile electrice urmau să fie produse din a doua jumătate a acestui deceniu.

Ford a precizat că nu va solicita finanţare din fondurile europene de redresare alocate Spaniei pentru a investi în dezvoltarea de vehicule electrice până în iunie 2025, dar a informat că va colabora cu autorităţile pentru a identifica alte potenţiale surse publice de finanţare, în condiţiile în care ar urma să vândă doar vehicule electrice până în 2030.

Recent, premierul Pedro Sanchez anunţa că Spania va investi 4,3 miliarde de euro pentru a demara producţia de baterii şi vehicule electrice, folosind fondurile europene de redresare.

Planul autorităţilor de la Madrid, care urmează să atragă şi investiţii private, va include întregul lanţ de producţie, de la extragerea litiului la asamblarea celulelor de baterii şi fabricarea vehiculelor electrice, a explicat Sanchez.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9768
USD
Azi 4.7792
Diferența 0.0183
Zi precendentă 4.7609
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.7792 RON
GBP flag1 GBP = 5.8884 RON
CHF flag1 CHF = 5.2704 RON
AUD flag1 AUD = 2.9949 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3209 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4337 RON
XAU flag1 XAU = 422.7614 RON
Monede Crypto
1 BTC = 492828.09RON
1 ETH = 15493.35RON
1 LTC = 552.14RON
1 XRP = 14.82RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17062.200.20%
BET-BK3215.390.34%
BET-EF926.690.15%
BET-FI63816.741.27%
BET-NG1232.05-0.03%
BET-TR37625.000.20%
BET-TRN36571.440.20%
BET-XT1473.130.25%
BET-XT-TR3193.390.25%
BET-XT-TRN3110.560.25%
BETAeRO904.681.24%
BETPlus2520.590.21%
RTL38005.860.24%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel