Tata intenţionează să înceapă producerea de oţel verde, sau oţel făcut fără utilizarea combustibilor fosili, în 2030, la uzina sa din Ijmuiden, Ţările de Jos.
Ford "vrea să aibă o cantitate importantă de oţel verde şi luăm măsuri astfel încât să-l putem livra", a afirmat într-un interviu Hans van den Berg, directorul general al subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos.
Memorandumul de înţelegere semnat între Tata şi divizia Ford din Europa nu obligă Ford să cumpere o cantitate specificată de oţel la un preţ specificat, a adăugat şeful subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos.
Separat, Ford a anunţat că a semnat Memorandumuri de înţelegere cu Tata, ThyssenKrupp şi Salzgitter pentru livrarea de oţel cu un conţinut scăzut de carbon, pentru noul crossover electric, care ar urma să fie produs la Koln din 2023.
Acordurile vor ajuta compania să-şi îndeplinească obiectivul de a avea până în 2035 zero emisii la facilităţile sale din Europa, pe segmentul logistic şi al furnizorilor, a informat într-un comunicat Ford.
"Cheia o reprezintă îmbunătăţirile în lanţurile noastre de aprovizionare, iar folosirea oţelului neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon va reprezenta un pas major spre reducerea amprentei de CO2 a vehiculelor noastre", a afirmat Sue Slaughter, directorul de achiziţii al diviziei Ford din Europa.
Citește și Ford a început lucrările la cel mai mare complex de producţie din istoria companiei
Lucrările anunţate vineri fac parte din investiţia de 5,6 miliarde de dolari prin care Ford şi SK On vor construi un camion revoluţionar complet electric şi baterii de ultimă generaţie pentru viitoarele vehicule Ford şi Lincoln în Tennessee.
Prin începerea lucrărilor la BlueOval City, Ford este mai aproape de ţinta sa de a produce două milioane de vehicule electrice pe plan global, până la finalul lui 2026.
Noul campus de aproape 15 kilometri pătraţi va create aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă când va începe producţia, în 2025.
Citește și Ford amână investiţiile în Spania. Care sunt planurile pentru uzina din România
În iunie, Ford informase că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice.
La Valencia sunt aproximativ 6.000 de angajaţi, iar maşinile electrice urmau să fie produse din a doua jumătate a acestui deceniu.
Ford a precizat că nu va solicita finanţare din fondurile europene de redresare alocate Spaniei pentru a investi în dezvoltarea de vehicule electrice până în iunie 2025, dar a informat că va colabora cu autorităţile pentru a identifica alte potenţiale surse publice de finanţare, în condiţiile în care ar urma să vândă doar vehicule electrice până în 2030.
Recent, premierul Pedro Sanchez anunţa că Spania va investi 4,3 miliarde de euro pentru a demara producţia de baterii şi vehicule electrice, folosind fondurile europene de redresare.
Planul autorităţilor de la Madrid, care urmează să atragă şi investiţii private, va include întregul lanţ de producţie, de la extragerea litiului la asamblarea celulelor de baterii şi fabricarea vehiculelor electrice, a explicat Sanchez.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.