Graţie acestor investiţii, capacităţile de producţie de motoare electrice ale uzinei de la Halewood vor creşte de la 250.000 de unităţi pe an, până la 420.000 de unităţi pe an în 2024, a precizat al doilea mare producător auto american.
"Acesta este un pas important în extinderea şi transformarea noastră. Este de asemenea un acord important pentru afacerile Ford din Europa", a declarat Tim Slatter, directorul pentru operaţiunile Ford din Marea Britanie.
Ford s-a angajat să vândă doar autoturisme complet electrice în Europa începând din 2030 şi doar utilitare complet electrice din 2035.
Tim Slatter a precizat că Ford intenţionează să comercializeze nouă modele complet electrice în Europa în 2024 iar uzina de la Halewood va furniza motoarele electrice pentru cinci modele care vor fi asamblate la uzinele din România şi Turcia, printre care se va număra şi o versiune electrică a SUV-ului Puma.
Potrivit estimărilor, uzina de la Halewood ar urma să furnizeze motoarele pentru aproximativ 70% din cele 600.000 de vehicule electrice pe care Ford intenţionează să le vândă anual în Europa, începând din 2026.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, cu aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.
În luna martie, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor. Ford şi Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.
Un startup olandez începe producția primelor mașini solare
Primul său model, Lightyear 0, are un preț de 250.000 de euro și a strâns deja aproximativ 150 de precomenzi.
Lightyear plănuiește să producă aproximativ o mie de exemplare ale modelului la o o fabrică Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând cu un ritm de o mașină pe săptămână. Până în a doua jumătate a anului viitor, producția ar trebui să crească la cinci pe săptămână, a declarat directorul executiv și cofondatorul Lex Hoefsloot într-un interviu acordat Bloomberg.
Automobilul, care are panouri solare curbate pe capotă și pe acoperiș, este capabil să ruleze două luni fără încărcare în Amsterdam, în timpul verii, și chiar șapte luni în Portugalia, potrivit lui Hoefsloot. Energia obținută de la soare va adăuga până la 70 de kilometri (43 de mile) de autonomie în fiecare zi.
Reticențe
Mașinile alimentate de soare au avut dificultăți în a depăși stadiul de prototip din cauza suprafeței mari pe care o necesită panourile solare. Strângerea de fonduri în primele zile a fost o provocare, deoarece investitorii au fost reticenți în a-și plasa banii într-un concept nou, a declarat Hoefsloot.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.