Negocierile se desfăşoară de câteva luni şi ar putea duce la crearea unei noi entităţi, la care Ford va deţine o participaţie de 49%, iar Mahindra va avea 51%, potrivit informaţiilor Reuters.
Conform acordului, Ford va transfera majoritatea activelor sale şi angajaţii săi din India către noua companie, dar îşi va păstra fabrica de motoare din Sanand (în statul Gujarat), susţin sursele. Cele două uzine ale Ford (una în Chennai şi cealaltă în Sanand) vor fi mutate la societatea mixtă. Cele două unităţi au o capacitate anuală de producţie de 440.000 de vehicule. Maşinile produse sub brandul Ford vor fi în continuare fabricate şi vândute în India şi exportate de noua companie, adaugă sursele.
Un purtător de cuvânt al Ford nu a dorit să comenteze informaţia, dar a confirmat că firma este angajată în discuţii cu Mahindra.
Ford și Volkswagen vor dezvolta un nou vehicul electric
În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.
În prezent, Ford îşi produce şi îşi vinde maşinile în India printr-o subsidiară pe care o deţine integral. De asemenea, în 2017, a format cu Mahindra o alianţă strategică. Cei doi producători auto anunţaseră anterior că intenţionează să construiască împreună noi maşini, inclusiv SUV-uri şi vehicule electrice.
Oficialii Ford cred că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.