Ford Motor va încheia un parteneriat cu producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution Ltd pentru construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, renunţând la acordul cu SK Innovation Co, în condiţiile în care producătorul auto american caută să accelereze trecerea la maşini prietenoase cu mediul şi să-şi diversifice aprovizionarea cu baterii, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Ford şi LG Energy Solution intenţionează să semneze un memorandum de înţelegere în următoarele săptămâni, probabil la finalul acestei luni sau la începutul lunii viitoare, susţin sursele.
Producătorul auto american va continua să colaboreze cu divizia de baterii a SK Innovation - SK On - la alte proiecte, inclusiv construirea a două fabrici în SUA şi majorarea capacităţii la fabrica din Ungaria, parte a planului de a produce două milioane de vehicule electrice anual, până la finalul lui 2026.
Facilitatea din Turcia ar urma să fie inaugurată în 2025 şi va avea o capacitate anuală de 30 - 45 GWh, conform unui acord preliminar încheiat între Ford, SK On şi conglomeratul Koc Holding din Turcia.
Presa anunţase anterior că Ford şi SK Innovation au renunţat la planurile care vizau construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, în contextul creşterii dobânzilor la nivel global, dar şi a cererii slabe pentru vehicule electrice în Europa.
Un purtător de cuvânt al Ford a anunţat că proiectul este în grafic, în timp ce reprezentanţii LG Energy Solution nu au dorit să comenteze.
Din aceeaşi categorie: 2022, anul în care Rolls-Royce a vândut pentru prima dată mai mult de 6.000 de automobile
Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motor Cars a raportat luni vânzări record pentru anul 2022, când pentru prima dată în istoria de 118 ani a companiei a vândut mai mult de 6.000 de automobile, în pofida scăderii cererii clientelei chineze, informează Reuters.
Producătorul britanic deţinut de grupul german BMW a precizat că în 2022 a livrat 6.021 de automobile, în creştere cu 8% comparativ cu 5.586 de automobile în 2021, când a fost înregistrat precedentul record de vânzări al Rolls-Royce.
Vânzările de automobile de lux Rolls-Royce au fost susţinute de cele două Americi, în frunte cu SUA care a rămas cea mai importantă piaţă, responsabilă pentru aproximativ 35% din vânzări. În China însă, a doua mare piaţă pentru Rolls-Royce, restricţiile introduse în contextul pandemiei de coronavirus au condus la o scădere de o singură cifră a vânzărilor de automobile de lux.
Cu toate acestea, directorul general de la Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös a subliniat că scăderea pieţei chineze este contracarată de creşterile înregistrate pe alte pieţe. "Carnetul nostru de comenzi se întinde până în 2023 pentru toate modelele", a spus Torsten Müller-Ötvös.
Producătorul auto a precizat în special faptul că pre-comenzile pentru primul său model complet electric, Spectre, care ar urma să fie pus în vânzare la finele lui 2023, i-au depăşit toate aşteptările.
Directorul general Torsten Müller-Ötvös a mai spus că creşterea preconizată pentru 2023 va veni în pofida faptului că Rolls-Royce a oprit vânzările în Rusia, o piaţă care în mod normal era responsabilă pentru 250 până la 300 de unităţi vândute într-un singur an, ca urmare a invaziei Ucrainei.
Compania, care în prezent are 2.500 de angajaţi, susţine că clienţii săi sunt dispuşi să plătească aproximativ o jumătate de milion de euro pentru un Rolls-Royce personalizat la comandă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.