Al doilea producător auto american şi-a reconfirmat previziunile privind obţinerea în acest an a unui profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 11,5 şi 12,5 miliarde de dolari, "în pofida limitelor privind disponibilitatea anumitor componente, precum şi a plăţilor mai ridicate făcute furnizorilor, pentru a contracara efectele inflaţiei".
"Pe baza recentelor negocieri, costurile cu furnizarea, legate de inflaţie în trimestrul trei vor fi de aproximativ un miliard de dolari mai ridicate decât se estima iniţial", a informat Ford.
Deficitul de componente va avea ca rezultat un număr mai mare de vehicule construite dar rămase în stoc.
Ford a estimat că 40.000 - 45.000 de vehicule "vor fi finalizate şi vândute dealerilor în trimestrul patru", acestea fiind în principal modele scumpe - camioane şi SUV-uri.
De asemenea, Ford se aşteaptă la un profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 1,4 şi 1,7 miliarde de dolari în trimestrul trei.
În iulie, Ford avertiza că se confruntă cu o continuare a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.
"Furnizorii au lucrat nonstop în timpul pandemiei... vedem că problemele din lanţurile de aprovizionare afectează producţia", a afirmat directorul financiar al Ford, John Lawler.
În ultimii doi ani producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.
Șefii de la Volkswagen își freacă mâinile mulțumiți: Sunt sute de milioane de euro
Grupul german Volkswagen AG urmează să câştige mai multe sute de milioane de euro pe urma revânzării pe piaţă a unei mari cantităţi de gaze naturale pe care a cumpărat-o în 2020 la preţuri mici, informează Bloomberg.
Potrivit unor documente interne, cel mai mare producător european de automobile a decis să vândă contractele pe care le deţine pentru o cantitate de 2,6 Terawaţi-oră de gaze naturale. O astfel de cantitate este suficientă pentru a acoperi consumul a 200.000 de case timp de un an. Pe baza preţului actual, Volkswagen ar putea primi aproximativ 400 de milioane de euro pentru această cantitate de gaze.
Volkswagen a cumpărat gazele naturale în avans, o practică cunoscută sub denumirea de hedging, folosită pentru protejarea împotriva volatilităţii preţurilor, de la furnizorul Wingas GmbH în anul 2020, când preţul pe piaţă era de aproximativ 30 de euro pentru un Megawat-oră.
Constructorul de automobile intenţiona să utilizeze gazele naturale în 2023 la cele două centrale electrice pe care le deţine la Wolfsburg, în cadrul unui proces de renunţare la cărbune. Însă explozia preţului gazelor, combinată cu presiunile economice şi politice, au determinat VW să revândă gazele şi să continue să folosească cărbune pentru producţia de electricitate, susţin sursele citate de Bloomberg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.