Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat joi că Ford Motor a fost de acord să plătească o amendă civilă de 165 de milioane de dolari, după ce o investigație guvernamentală a constatat că producătorul auto nu a reamintit în timp util vehiculele cu camere retrovizoare defecte.
Conform unui ordin de consimțământ care va dura cel puțin trei ani, al doilea cel mai mare producător auto din SUA va trebui să plătească 65 de milioane de dolari în numerar, să aloce 45 de milioane de dolari pentru analize avansate de date, un nou centru de testare și alte proiecte, iar 55 de milioane de dolari vor fi suspendate, cu condiția respectării acordului.
NHTSA a deschis o investigație în august 2021, după ce Ford a reamintit în 2020 un număr de 620.246 de vehicule din cauza unei probleme la camera retrovizoare, pentru a determina dacă producătorul auto a realizat rechemarea în timp util. Ford a extins această rechemare în 2022, adăugând aproximativ 24.000 de vehicule în luna martie.
NHTSA a declarat că Ford a furnizat informații inexacte sau incomplete, nu a depus la timp rapoartele trimestriale pentru alte rechemări și nu a respectat pe deplin cerințele de transparență privind informațiile despre rechemările vehiculelor. Ford a afirmat că nu este de acord cu evaluarea făcută de NHTSA.
Compania a transmis că este mulțumită de rezolvarea investigației și rămâne „angajată să îmbunătățească continuu siguranța și conformitatea la Ford”.
Ford trebuie să revizuiască toate rechemările din ultimii trei ani
Ford va trebui să efectueze o revizuire detaliată a tuturor rechemărilor pe care le-a depus în ultimii trei ani și, dacă este necesar, să inițieze noi rechemări. NHTSA a precizat că un terț independent va supraveghea și va face recomandări privind toate obligațiile de performanță și va evalua conformitatea companiei cu ordinul de consimțământ.
Conform acestui ordin, Ford va organiza întâlniri trimestriale cu NHTSA și va trebui să dezvolte analize avansate de date privind siguranța.
De asemenea, Ford este obligată să construiască un laborator de testare a imagisticii axat pe electronice cu tensiune joasă și să investească într-un sistem de trasabilitate bazat pe numărul de identificare al vehiculului (VIN), pentru a urmări componentele la nivel individual.
NHTSA cere Ford să „revizuiască și să facă orice modificări necesare procesului său de luare a deciziilor privind rechemările, inclusiv capacitatea Ford de a analiza datele pentru a identifica defectele și neconformitățile legate de siguranță.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.