Pentru Ford, prezentarea modelului exclusiv electric reprezintă un test important, în cadrul procesului de restructurare care a fost însoţit de avertismente privind profitul, probleme de calitate costisitoare şi lansarea cu probleme a unui alt model important, SUV-ul Ford Explorer. Pentru directorul general Jim Hackett, designul deosebit şi interiorul futurist al Mach E reprezintă un semn vizibil, mult aşteptat, al revizuirii procesului de creare a produselor, pe care a încercat să-l explice analiştilor de pe Wall Street în ultimii doi ani.
Industria auto europeana. Salariile din România, printre cele mai mici
Al doilea producător auto american vrea să investească 11,5 miliarde de dolari pentru a lansa 12 modele de automobile electrice şi hibride, până în 2022. Încrederea Ford în modelul Mach E şi determinarea companiei de a concura Tesla a fost reflectată de locaţia aleasă pentru lansare: un hangar de avioane în apropierea birourilor de unde şeful Tesla, Elon Musk, conduce operaţiunile SpaceX în Hawthorne, California. Musk foloseşte deseori facilităţile SpaceX pentru lansarea noilor modele ale Tesla iar joi ar urma să prezinte în Los Angeles camioneta sa electrică. Într-un mesaj pe Twitter, Musk a scris: 'Felicitări pentru Mach E! Vehiculele electrice sustenabile sunt viitorul.
Sunt încântat de acest anunţ al Ford, deoarece va încuraja şi alţi producători auto să lanseze vehicule electrice'. În prezent, capitalizarea de piaţă a Tesla este mai ridicată decât a Ford. Ford ia în considerare fabricarea noului Mustang Mach-E în China, în funcţie de cum se va termina războiul comercial dintre Washington şi Beijing, a afirmat Jim Hackett după lansarea modelului la Los Angeles. Anterior, şeful Ford declarase pentru Bloomberg TV că se aşteaptă la o cerere solidă pentru Mach-E pe piaţa chineză.
Deşi în trecut operaţiunile Ford din China erau extrem de profitabile, acum vânzările sunt în scădere, iar compania americană raportează pierderi în statul asiatic. China este a doua mare piaţă pe plan global pentru Ford. Vânzările au scăzut cu 37% anul trecut, după un declin de 6% în 2017. Chiar dacă Ford produce Mach-E în Mexic, Hackett susţine că firma are mai mulţi angajaţi în SUA decât competitorii ei. Preşedintele Donald Trump, care a criticat companiile americane care produc în afara ţării, declara în august că firmele din SUA ar trebui să caute alternative la China. Dar multe întreprinderi au continuat să-şi extindă operaţiunile în statul asiatic, inclusiv Tesla, care în câteva luni a construit o 'Gigafactory' lângă Shanghai pentru a produce maşini electrice.
Noul model Mustang va face concurenţă modelelor Tesla, când va începe să fie vândut pe pieţele din SUA şi Europa, toamna următoare. Săptămâna trecută, Ford anunţa că va utiliza numele Mustang, rezervat anterior pentru modelele sport, pentru un nou SUV electric pe care clienţii din SUA, Canada şi Europa îl vor putea comanda începând din 17 noiembrie.Până acum, numele Mustang a fost utilizat de Ford numai pentru o linie de coupe-uri sportive. Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.