Publicitate
În septembrie 2021, Ford şi producătorul de baterii SK Innovation din Coreea de Sud au informat că intenţionează să investească 11,4 miliarde de dolari pentru a construi trei fabrici de baterii şi o uzină de asamblare pentru camioneta electrică F-Series în Tennessee şi Kentucky, cea mai mare investiţie din istoria companiei americane.
Lucrările anunţate vineri fac parte din investiţia de 5,6 miliarde de dolari prin care Ford şi SK On vor construi un camion revoluţionar complet electric şi baterii de ultimă generaţie pentru viitoarele vehicule Ford şi Lincoln în Tennessee.
Prin începerea lucrărilor la BlueOval City, Ford este mai aproape de ţinta sa de a produce două milioane de vehicule electrice pe plan global, până la finalul lui 2026.
Noul campus de aproape 15 kilometri pătraţi va create aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă când va începe producţia, în 2025.
Citeşte şi: Se scumpesc autoturismele noi? Furnizorii din industria auto majorează preţurile pentru componentele livrate uzinelor
Furnizorii din industria auto majorează preţurile percepute clienţilor lor în general, nu doar pentru Ford, care a avertizat săptămâna aceasta că va înregistra costuri cu furnizarea cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, transmite Reuters.
Câţiva furnizori au anunţat că nu doar Ford are de suferit, deoarece în general producătorilor auto li s-a cerut să suporte mai mult din povara furnizorilor, afectaţi de creşterea preţurilor la energie şi la materiile prime, precum şi de costurile ridicate cu forţa de muncă. Furnizorii contactaţi de Reuters au precizat că au majorat preţurile componentelor auto între 7% şi 20%.
"Pe parcursul anului, din ce în ce mai mulţi furnizori au perceput clienţilor lor din industria auto preţuri mai mari", a afirmat Andreas Weller, director al producătorului de componente de aluminiu Aludyne.
Acesta a explicat că doar în Europa preţurile la gaze şi electricitate au crescut de aproape 10 ori faţă de acum doi ani, în urma invaziei Ucrainei, în timp ce în Statele Unite aceste preţuri sunt de cinci ori mai mari.
Din cauza acestor presiuni, Ford avertiza că în acest trimestru costurile cu furnizarea, legate de inflaţie, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima, iar compania va avea în stoc 40.000 - 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările. Avertismentul a provocat o scădere semnificativă a acţiunilor Ford, dar au fost afectate şi titlurile altor producători auto, cum ar fi General Motors şi Stellantis.
Bob Roth, co-proprietar al of RoMan Manufacturing, producător de componente auto în Michigan, a explicat că singurul sector unde firma a văzut o scădere a preţurilor a fost la cupru.
Şeful Vitesco Technologies, Andreas Wolf, a anunţat că în urma creşterii costurilor materiilor prime, producătorii auto vor plăti mai mult pentru componente şi probabil vor majora preţurile vehiculelor.
"Anunţul Ford arată că nu s-au încheiat problemele din industria auto. Este doar o problemă de timp până când furnizorii vor majora preţurile", apreciază analiştii de la Morgan Stanley.
În ultimii doi ani, producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.