În general, orice Regulament Intern trebuie să cuprinsă o serie de detalii, menite, prin natura lor, să asigure condiții optime pentru desfășurarea activității, indiferent de natura unității.
Astfel, în document trebuie să se regăsească, printre altele, reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă, reguli vizând respectarea principiului nediscriminării și al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnității, drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților.
În ceea ce privește fluturașul de salariu, eliberarea lui de către angajator nu este reglementată legal. Prin urmare, angajatorul nu este obligat să distribuie salariaților fluturași de salariu.
Ce spun Codul Muncii și Codul fiscal
Totuși, Codul Muncii și Codul fiscal îl obligă pe angajator să elibereze documente ce țin de calitatea de salariat al angajaților săi. Astfel, art. 81 alin. (2) din Codul fiscal prevede că plătitorul de venituri este obligat să pună la dispoziția contribuabilului, la cererea acestuia, un document care să cuprindă cel puțin informații privind venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat și reținut.
Citește și Credite imobiliare pentru românii din Diaspora. Cum se obțin
La art. 169 alin. (1) din Codul muncii se precizează că plata salariatului se dovedește prin semnarea ștatelor de plată, precum și orice alte documente justificative ce confirmă efectuarea plății către salariat.
În același timp, dacă la nivel de unitate s-a decis introducerea fluturașilor de salriu, angajatorul va include această măsură în Regulamentul intern.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.