Șeful ARMO a opinat că: ”Dacă ne uităm la plățile cu cardul evident în România am văzut un avans care probabil era estimat pentru o perioadă mult mai lungă și anume probabil peste trei ani pe 4 ani. Estimăm că vom ajunge la acest nivel în ceea ce privește partea de plăți cu cardul. În ceea ce privește comerțul în general continuăm trendul ascendent pe care l am observat în anii trecuți. Evident suntem într-un context în care în România are teren de recuperat și anul 2020 a fost din motive evidente unul dintre cei mai buni ani pentru comerț electronic în România și în întreaga Uniune Europeană. Noi activăm în sectorul asta al comerțului online și în context european putem să vedem că se păstrează același trend. Ideea este că decalajul dintre Est și Vest se reduce treptat de la an la an, ceea ce înseamnă că în comerțul online din regiunea noastră și România avem în continuare potențial de creștere pentru a ajunge din urmă celelalte state”.
Florinel Chiș a mai explicat că ”Sectorul de comerț online în România a crescut semnificativ față de 2019. Ne uităm pe rapoarte și vedem faptul că mai mult de jumătate din cumpărători în perioade bune au preferat să cumpere cu cardul având în vedere că noi eram la 25% plăți cu cardul și 65% ramburs. Au fost perioade din anul trecut de mai mult de jumătate care au achiziționat doar cu cardul și asta arată faptul că recuperăm acest teren. Trecem printr-un proces de digitalizare accelerată și acest proces de transformare digitală are un impact atât asupra consumatorilor cât și asupra businessurilor și reușim să avansăm în partea asta de digitalizare”.
Expertul a mai spus că: ”Consumatorii odată ce au putut accesa o anumită modalitate de a comanda produsele de care aveau nevoie au continuat să rămână în online. Unii (retaileri) au mers pe varianta cu forță logistică proprie sau o companie dedicată care să se ocupe de asta (livrare) dar în general gestionată de retailer, alții au mers pe colaborare cu firme specializate. Ideea e că în toate direcțiile exista o creștere foarte mare, lucru care a dus la o cerere semnificativă pe partea forței de muncă. Tu comanzi ca cineva să vină să ți aducă produsul iar oferta de curier e una limitată. Ca urmare cine a reușit să își consolideze poziția și să atragă aceste resurse umane a reușit să aibă o creștere semnificativă. Evident putem să vedem că în perioada pandemiei până în 2020 în momentul anumitor restricții toată capacitatea de livrare era blocată. Unii au învățat și au evoluat, alții au rămas cu o variantă mai conservatoare. Livrare în aceeași zi [...] la noi lucrul ăsta a prins amploare anul trecut, deci există varianta asta în care consumatorii își comandă produsele online, evită aglomerația din supermarket din confortul propriei case din fața unui dispozitiv, fie pe telefon mobil sau tabletă sau laptop, își comandă produsele de care au nevoie și le primesc acasă. Potențial există pentru comercianții care investesc în direcția asta. Partea de logistică e un challenge. E în continuare un eșec pentru segmentul ăsta”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.