"Trebuie să demontăm un mit că voucherele de vacanţă au ţinut turismul din România. Media ca pondere în cifra de afaceri este nu mai mult de 20% la unităţile turistice din România. A fost un sprijin necesar, dar nu covârşitor", a spus Jianu.
Potrivit acestuia, preţul mediu de cazare a fost anul trecut între 110 şi 200 de lei, neexistând modificări substanţiale faţă de anul anterior.
"Deci, serviciile nu s-au scumpit din cauza voucherelor. Acestea au avut impact de 10-20 de lei, adică nesemnificativ, nu a existat o dublare a preţurilor sau o schimbare dramatică", a arătat Florin Jianu.
3 cele mai mari probleme ale antreprenorilor români
CNIPMMR a realizat un profil al antreprenorului român din turism, a adăugat el. Media de vârstă este de 46 de ani, 90% dintre antreprenori au studii superioare şi au 14 ani de experienţă în medie.
"Ei lucrează 54 de ore pe săptămână, ceea ce înseamnă 10-12 ore pe zi, adică un efort semnificativ pentru orice tip de antreprenori", a subliniat şeful CNIPMMR.
Florin Jianu a mai spus că peste jumătate dintre antreprenorii din turism se plâng de concurenţă neloială din partea unităţilor neclasificate. Mai mult, 9 din 10 antreprenori din turism se autofinanţează, adică mai mult decât media generală de 8 din 10 la IMM-uri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.