Unele companii cer ca asigurarea all-risk pentru întreruperea sau suspendarea zborurilor să devină obligatorie pentru pasageri sau să fie obligate companiile de transport să încheie aceste polițe pe modelul RCA. Cum vor acționa reprezentanții industriei?
Piața de asigurări este pregătită
”În piața de asigurări din România există produse care corespund acestei cerințe, inclusiv cele ale companiilor aeriene care au obligația de serviciu să recompenseze clienții fie prin rambursarea costurilor, fie prin reprogramarea călătoriei la o altă dată. Aș concluziona, din acest punct de vedere, că piața de asigurări din România este pregătită, societățile de asigurare care activează în piață atât cele autorizate de ASF, cât și cele care prestează servicii în baza dreptului de stabilire sau de furnizare de servicii au în portofoliu astfel de polițe, care pot răspunde necesității clienților.
Riscurile sunt serios diminuate
Aspectul asupra căruia aș insista un pic este exact acela de conștientizare a nevoii de protecție. Atunci când vorbim de obligativitate sau de nevoie încheierii unei polițe facultative, important este, până la urmă, ca oamenii să știe că există astfel de produse în piață, că pot apela la ele cu încredere și că, printr-un astfel de demers își diminuează foarte mult riscul de pierdere în cazul în care apare o situație neprevăzută și, prin urmare, serviciul nu mai poate fi prestat de compania de turism sau de compania aeriană.
Ce anume determină costul unei polițe
Principalul element care determină costul unei polițe de asigurare este costul cu daunele. Prețul este direct dependent de dimensiunea daunelor plătite. Cu cât sunt mai mulți clienți au nevoie de un astfel de produs, cu atât contribuția la fondul unitar necesar pentru asigurarea despăgubirilor ar scădea. Din punct de vedere al obligativității, trebuie avute multe elemente în vedere. În primul rând dorința oamenilor de a achiziționa astfel de produse, obligativitatea unui produs nu înseamnă neapărat și apelarea lui sau achiziționarea lui de către un client”, a spus responsabilul ASF.
Nevoia de protecție
„Dar în cazul în care industria impune astfel de polițe, nu mai apare competiția în sens rău, în ideea că trecem sub tăcere poliția de asigurare low risk, ca să pară costul mai mic. De cealaltă parte, dacă cetățeanul nu își achiziționează o astfel de poliță, e problema lui când rămâne printr-un aeroport. Nu mai trebuie să intervină statul, pentru că a reglementat, a pus la dispoziție acest mecanism și e răspunderea individuală a celui care decide sau nu să achite polița“, a spus Val Vâlcu, moderatorul conferinței organizate de DCNews.
”Da, lucrurile pot fi privite și din această perspectivă. Până la urmă, ideea de bază este aceea de a deține sau de a utiliza un astfel de produs tocmai pentru a diminua riscul de pierdere în cazul apariției unui eveniment nefericit. Prin urmare, un aspect important de avut în vedere cred că este această conștientizare a nevoii de protecție, această conștientizare a faptului că există produse în piață care asigură această protecție”, a subliniat Florin Golovatic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.