Noua prevedere amâna data limită până la care companiile de ridesharing și șoferii acestora se pot autoriza și intra în legalitate.
Așadar, noua dată până la care trebuie obținute toate avizele se mută de la 1 noiembrie 2019 la 1 februarie 2020.
„Persoanele fizice și juridice care derulează operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență (adică OUG nr. 49/2019) beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020”, se spune în propunerea legislativă.
Parlamentarii au mai decis, în același timp, să elimine o restricție actuală: șoferii vor putea folosi mașini pentru ridesharing indiferent unde sunt înmatriculate acestea. Acum, condiția este ca o mașină să fie folosită pentru transport alternativ numai în județul în care este înmatriculată.
Câte aplicații de ridesharing au fost avizate. Ce spune Ministerul Comunicațiilor
Însă actul mai conține și alte modificări la regimul transportului alternativ. Una este că firmele străine care au aplicații de ridesharing vor trebui să aibă în țară o filială înregistrată la Registrul Comerțului, pentru a putea activa în România.
În plus, avizul de funcționare pentru aplicațiile de ridesharing va fi valabil 24 de luni, nu doar 12 luni. Totodată, asta înseamnă că taxa de avizare va fi majorată de la 50.000 la 100.000 de lei și va fi plătită o dată la doi ani, nu anual.
COTAR a reacționat din nou după ce deputații au adoptat noua prevedere acuzând politicienii că toate partidele parlamentare servesc interesele companiilor care îşi fac legi speciale pentru a frauda economia României.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.