Nu ai curajul să-ți înfrunți patronul, directorul, șeful pentru a-l anunța că pleci? Nicio problemă: în Japonia, firme specializate se oferă să facă acest lucru în locul angajatului, să stea de vorbă cu șefii pentru a obține cele mai bune condiții de plecare pentru subaternul lor.
Și, potrivit publicației „Japan Times”, se pare că aceste companii specializate în demisii prin împuternicire sunt tot mai căutate. Una dintre firmele contactate de cel mai vechi cotidian de limbă engleză din Țara Soarelui Răsare a declarat că numai din data de 6 mai, a primit 174 astfel de solicitări.
De la 100 la 200 de euro
Profilul standard al clientului acestor firme este cel al unui angajat care operează într-un mediu de lucru toxic, ceea ce îl împiedică să abordeze subiectul demisiei. O teamă și reținere care, pe unii i-a adus în pragul disperării, având nevoi de ajutor pentru a renunța singuri la locul de muncă, potrivit ziarului. Iar acest ajutor a venit din partea acestor noi agenții specializare care, pentru o sumă cuprinsă între 100 și 200 de euro, prezintă intenția clientului de a demisiona și negociază cu angajatorul în numele acestuia.
După așa numita ”Săptămână de aur” - o perioadă cu patru sărbători sacre pentru japonezi -, pentru noi intervine un vârf de activitate, „pentru că este prima vacanță lungă a anului fiscal”, a detaliat Shiori Kawamata, purtător de cuvânt al companiei Momuri – „Nu mai pot” în japoneză. Acest lucru se explică prin „gogatsubyō”, termen folosit pentru persoanele care renunță din motive psihologice după „Săptămâna de Aur”, „deoarece oamenii au avut timp să se oprească și să se gândească și la alte lucruri decât la muncă și obigațiile lor de serviciu”.
”Boala lunii mai”
„Gogatsubyō” sau cum i se mai spune „boala lunii mai”, este un fenomen binecunoscut în Japonia și descrie lipsa de motivație pentru a reveni la lucru. O stare de spirit valabilă indiferent de vechimea în muncă. Dar, având în vedere că mulți anagajați își încep activitatea la noul lor loc de muncă la începutul anului fiscal, adică din aprilie, luna mai devine extrem de dificilă pentru angajatori, fie ei mici sau mari, subliniază cotidianul japonez.
Dintre clienții ajutați de Momuri, 29 erau angajați la început de drum. Iar aproape 40% dintre cei care apelează la serviciile firmei au peste 40 de ani. Potrivit lui Shiori Kawamata, această creștere a cererilor de demisie „ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru companiile japoneze, care ar trebui să fie alertate de ratele de rotație a personalului și să facă modificări pentru a îmbunătăți condițiile de muncă”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.