Propunerea legislativă pentru constituirea şi utilizarea Fondului special al autostrăzilor avansează o nouă formulă de finanțare a construcției șoselelor de mare viteză. Mai exact, bani pentru astfel de lucrări vor putea proveni nu numai din fonduri naționale sau europene, ci și din sponsorizări sau donații făcute de microîntreprinderi.
În baza aceluiași proiect legislativ, contribuabilii vor avea, la rândul lor, posibilitatea de a redirecționa cel mult 3,5% din impozitul pe venit către acțiunile ce vizează dezvoltarea sau întreținerea rețelei de autostrăzi din România.
Citește și Prețul carburanților, la mâna unui singur jucător
Toți banii proveniți din sursele amintite anterior se vor duce, potrivit proiectului de act normativ, într-un fond gestionat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), numit Fondul special al autostrăzilor. Mijloacele financiare astfel constituite vor putea fi folosite pentru doar pentru construcția, modernizarea, administrarea, întreținerea și repararea autostrăzilor “cuprinse în Master Planul General de Transport și cele care sunt stabilite prin lege”.
Același proiect precizează că, la redirecționarea sau donarea banilor, microîntreprinderile vor putea specifica pentru ce lucrare vor să transfere banii în fondul administrat de CNAIR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.