Cele două companii, care prin fuziune ar da naştere celui de-al patrulea mare producător auto mondial, ocupă "o poziţie puternică" pe piaţa vehiculelor utilitare, a explicat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
Asigurarea Carte Verde se schimbă de la 1 iulie 2020
"Vom evalua cu atenţie dacă operaţiunea ar putea avea un impact negativ asupra concurenţei", a subliniat Margrethe Vestager.
Cei doi producători auto au înştiinţat Comisia Europeană la data de 8 mai 2020 cu privire la intenţia lor de a fuziona. La finalul unei anchete preliminare, cele două firme au decis să nu prezinte angajamente, precum vânzarea de activităţi sau de uzine, pentru a răspunde la îngrijorările ridicate de Bruxelles.
Comisia este îngrijorată că această fuziune ar putea reduce concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare uşoare, cu o greutate mai mică de 3,5 tone, din 14 state membre (Belgia, Croaţia, Cehia, Spania, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia) plus Marea Britanie.
Fuziunea dintre constructorul italo-american (Fiat, Chrysler, Jeep, Maserati, Alfa Romeo, Dodge şi Ram) şi grupul francez PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall) ar da naştere celui de al patrulea constructor auto mondial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.