Marţi şi miercuri, la reuniunea Board-ului Renault, s-a discutat despre începerea oficială a negocierilor de fuziune cu Fiat Chrysler. Decizia a fost amânată, la solicitarea Guvernului de la Paris. "A devenit clar că, în actualele condiţii politice din Franţa, nu sunt şanse ca o astfel de combinaţie să aibă succes", a concluzionat FCA. "Consiliul de Administraţie nu a reuşit să ia o decizie din cauza solicitării exprimate de reprezentanţii statului francez privind amânarea votului pentru o şedinţă ulterioară", a recunoscut Renault.
Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler a propus săptămâna trecută o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault. Piaţa de bază a Renault este Europa, dar compania are o prezenţă bună şi în Asia, prin alianţa cu producătorii auto niponi Nissan şi Mitsubishi, în timp ce FCA are o prezenţă puternică în America de Nord şi America Latină. Guvernul francez, care este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%, a cerut prudenţă în negocierile de fuziune.
Citește și Renault se clatină. Problemele vin din Est
Anterior, Fiat Chrysler negociase o alianţă cu cel mai mare grup auto francez, PSA, unde Guvernul de la Paris este de asemenea acţionar. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.