Ferrari a dezvăluit planurile sale de transformare. Aproximativ 80% din producţia sa de maşini va deveni complet electrică sau hibridă până în 2030. Ferrari vrea să revoluţioneze lumea cailor putere şi să producă până în 2030 modele electrice sau hibride. „Electrificarea este o modalitate de a îmbunătăţi performanţa”, a declarat noul director executiv Benedetto Vigna.
Planul de lucru 2022-2026 prevede ca Ferrari sa lanseze prima sa maşină electrică în 2025. Conform planului, aproximativ 60% din producţia sa ar urma să fie modele complet electrice sau hibride până în 2026, ajungând la 80% până în 2030.
„Prima maşină complet electrică de la Ferrari va fi 100% o maşină sport. Vom dezvolta o maşină electrică care va oferi aceleaşi emoţii ca atunci când conduci un Ferrari tradiţional”, a declarat directorul comercial Enrico Galliera. Producătorul italian de automobile de lux intenţionează să extindă uzina din Maranello şi să creeze o a treia linie de producţie pentru vehicule hibride şi electrice.
Citeşte şi: Înmatriculările de mașini noi au crescut în primele cinci luni ale anului
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu peste o treime în România, în primele cinci luni ale anului în curs, în comparaţie cu perioada similară a lui 2021.
Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), au intrat în circulaţie peste 47.000 de maşini noi, notează RADOR.
Românii au cumpărat mai puţine autoturisme cu motoare Diesel - cu un sfert mai puţin decât anul trecut - şi a crescut numărul celor pe benzină cu aproape 40%.
Se observă şi o creştere considerabilă a autoturismelor electrice noi cumpărate în România - de peste şase ori, dar şi a celor hibrid, cu 145%. În total, în primele cinci luni ale acestui an, autoturismele noi verzi au ajuns la o cotă de piată de aproape 20%, care care depăşeşte cu aproape cinci procente cota deţinută de maşinile noi pe motorină.
Radierea autovehiculelor fără carte de identitate
Cartea de identitate a vehiculului este un document important care este necesar în mai multe situații însă probabil cea mai mare problemă este atunci când cineva dorește să radieze vehiculul dar nu mai are acest document.
Registul Auto Român are însă prevăzută o procedură și pentru o astfel de situație.
În situațiil excepționale, în care un vehicul nu mai poate fi identificat, pentru că de pildă a fost exportat din România, dezmembrat ori furat, RAR permite anularea CIV în baza sa de date, ceea ce permite autorității de înmatriculare să radieze vehiculul în absența cărții de identitate.
Anularea CIV din baza de date a RAR poate fi făcută la reprezentanțele Registrului, în baza unei solicitări făcute de proprietarul mașinii, ce trebuie motivată și justificată cu documente din care să rezulte starea din acel moment a vehiculului.
Astfel, anularea CIV din baza de date a RAR se poate face atunci când:
- sunt prezentate documente justificative cu privire la imposibilitatea identificării vehiculului de către reprezentanții RAR, emise de una dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiției sau Ministerului Public, care indică evenimentul ce ar face imposibilă identificarea (furt, incendiu, confiscare, distrugere, reținere în custodie etc.);
- este prezentat un certificat de înmatriculare (sau copia acestuia) care atestă înmatricularea vehiculului în alt stat;
- este prezentat un certificat de dezmembrare valid emis de un atelier autorizat în România (numărul de identificare al vehiculului este introdus în baza de date cu vehicule dezmembrate) sau un certificat de distrugere a vehiculului în alt stat.
Anularea CIV din baza de date a RAR nu se poate aplica și în alte situații, ci doar în cazul în care mașinile nu mai pot fi duse, din motivele enumerate mai sus, la identificarea autorității. În restul cazurilor, adică atunci când mașinile pot fi identificate, RAR va emite un duplicat al CIV, în baza căruia se va face radierea mașinii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.