Astfel, în peste 60,5% din cazuri, femeile au fost cele care au ales destinaţia de vacanţă şi tot ele au rezervat şi hotelul. Din totalul rezervărilor, doar 39,5% au fost făcute de bărbaţi.
"Indiferent de vârstă, tot femeile decid în cuplu, în majoritatea cazurilor, unde se face vacanţa. Pentru sejururile de litoral vorbim mai ales de familii cu copii şi, în general, mama are această preocupare, respectiv să aleagă destinaţiile şi în funcţie de preferinţele şi nevoile copiilor. Taţii preferă, probabil, să lase decizia în mâinile soţiilor, ca să nu li se reproşeze atunci când ajung la mare că nu au făcut alegerea corectă", a declarat Ionuţ Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.
Salvați în 2020 cu mesajul SOS scris pe plaja unde naufragiase
De asemenea, în majoritatea cazurilor în care femeia face rezervarea, este vorba despre familii cu copii. Atunci când rezervarea este făcută de bărbat, în general este vorba despre cupluri fără copii.
Potrivit aceluiaşi studiu, în această vară, pe litoral, s-au făcut mult mai multe rezervări last minute decât anul trecut. "În aceeaşi perioadă a anului trecut, majoritatea turiştilor îşi făceau rezervări cu două săptămâni - o lună înainte de sejur, iar acum îşi fac cu o zi - maxim două săptămâni înainte, iar acest lucru se întâmpla pentru că nu este predictibil ce măsuri vor mai lua autorităţile", a mai spus Ionuţ Nedea.
Totodată, în ultima vreme, s-a mai constatat şi o tendinţă de creştere a ponderii rezervărilor pentru sejururi în timpul săptămânii, care nu includ weekend-ul, în condiţiile în care în timpul săptămânii nu este foarte aglomerat şi pentru că tarifele sunt, în medie, cu 10% mai mici.
Durata medie a sejurului pe litoralul românesc este de 5,5 nopţi în această vară faţă de 5,1 nopţi în vara anului trecut.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro, iar prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 200.000 de turişti. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.