Mai întâi au fost desființate toate reuniunile recurente ce implică mai mult de două persoane... Acum, Shopify își încurajează angajații să folosească un nou instrument pentru a calcula costul fiecărei întruniri. Această nouă inițiativă este menită să stimuleze productivitatea prin eliminarea din calendare a 322.000 de ore de întâlniri - obiectivul declarat al platformei canadiene de comerț electronic pentru acest an.
Practic, Shopify a integrat un calculator în aplicația sa de calendar pentru a estima costul oricărei întâlniri care implică trei sau mai multe persoane. Calculatorul ține cont de intervalele salariale, precum și de durata întâlnirii și de numărul de participanți, pentru a calcula costul evenimentului.
O întâlnire standard de 30 de minute cu trei angajați poate costa între 700 și 1.600 de dolari (640 și 1.460 de euro), relatează Bloomberg. Un manager în plus în ecuație ridică factura la peste 2.000 de dolari.
"Timpul costă bani"
"Nimeni de la Shopify nu ar cheltui 500 de dolari pentru o cină", a declarat Kaz Nejatian, dezvoltatorul noului instrument. "Dar unii cheltuiesc mult mai mult pe întâlniri unde nu se ia niciodată vreo decizie. Scopul acestei inițiative este de a vă arăta că timpul costă bani. Dacă aveți de gând să-l cheltuiți, trebuie să vă gândiți de două ori".
În medie, un angajat al unei companii mari participă la 17,7 întâlniri pe săptămână, fie ele virtuale sau într-o sală special amenajată. O practică nu doar excesivă, ci și costisitoare, potrivit unui studiu publicat în octombrie anul trecut de Steven Rogelberg, profesor și cercetător la Universitatea din Carolina de Nord, care studiază de douăzeci de ani fenomenul reuniunilor. Potrivit acestuia, reuniunile inutile costă marile companii 100 de milioane de dolari pe an în pierderi de venituri.
Reuniometrul
Deși această metodă poate părea inedită, Shopify nu este de fapt un pionier în acest domeniu. În 2016, Harvard Business Review, o revistă lunară de management publicată de prestigioasa universitate americană, a lansat propriul calculator pentru estimarea costului unei reuniuni. Iar ca un semn că această problemă este din ce în ce mai răspândită în companii, au apărut și alte instrumente de acest tip, printre care site-ul francez Réuniomètre și aplicația Real Cost Meeting.
"La Excelsior, folosim deja de doi ani această metodă pe plan intern. Punând o cifră pe întâlniri pentru companie, aceasta ajută la responsabilizarea oamenilor și la evitarea exceselor", explică Stéphane Boukris, președintele companiei de consultanță în domeniul accelerării digitale.
"Când adunați mai mulți angajați în același timp - mai ales dacă este vorba de personal de rang înalt - costul reuniunii poate exploda. Puteți atunci să vă adaptați practicile: țineți ședințele în picioare pentru a le scurta, fiți punctuali, stabiliți o ordine de zi și obiective, distribuiți discursurile și cronometrați-le...". El adaugă, plin de speranță: "Într-o lume perfectă, ați putea aplica această metodă și cu clienții dumneavoastră - dar este încă dificil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.