Clienții au început deja să primească notele de plată de anul trecut, iar dacă suma care figurează pe factură este prea mare, clienții vor avea posibilitatea de a achita și în rate, pe baza unei cereri-tip.
Respectiva cerere pentru plata eşalonată a facturilor poate fi găsită foarte uşor pe site-ul companiei – a declarat, pentru Radio România Cluj, Borbely Karoly, membru al consiliului de supraveghere al Hidroelectrica. În acelaşi timp, el a dat asigurări că niciun client nu va rămâne deconectat.
În cât timp vor ajunge la zi
”Anul trecut, politica companiei Hidrelectrica a fost de a extinde serviciile pe segmentul de consumatori casnici, ceea ce a generat, bineînţeles, un aflux foarte mare de clienţi. Paralel cu acest aflux de clienţi, dezvoltarea informatică ne-a pus un pic probleme, în sensul că trebuia schimbat tot sistemul. De acum doi ani am început această dezvoltare. Fiind companie de stat, toate procedurile trebuiau urmate, licitaţie şi aşa mai departe, iar implementarea etapelor acestui sistem informatic a durat mai mult decât ne-am aşteptat. După previziunile noastre, cam în două luni, de acum, vom ajunge la zi. S-a reuşit recuperarea primei jumătăţi din anul trecut, dar ritmul este extrem de accelerat, ceea ce ne va uşura foarte mult munca de acum încolo”, a spus oficialul Hidroelectrica.
Pe de altă parte, un şef din Hidroelectrica a explicat, la postul de televiziune Antena 3 CNN, cum vor veni facturile din urmă ale românilor, având în vedere că s-a vorbit în ultima vreme despre un teanc de 9-10 facturi.
Nu vor veni cu teancul
Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a explicat că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând. Concret, facturile Hidroelectrica au început deja să ajungă al clienţi şi vor veni la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate.
"Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor. Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.
Citește și O mare companie din energie scoate la concurs 219 posturi
La un anumit interval
Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri", a explicat Bogdan Badea, şef Hidroelectrica, la Antena 3 CNN.
"Acesta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi", a completat Bogdan Badea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.