Publicitate
”Lucrurile trebuie să înceteze, pentru că legile sunt clare din acest punct de vedere și, prin urmare, ele trebuie respectate. Iar legea spune că, cel puțin acum, în acest moment, regularizarea trebuie făcută la 3 luni, nu la doi ani, nu la cinci sau șapte ani, ci la 3 luni. Compania, distribuitorul de energie sau gaz trebuie să vină o dată la trei luni să citească datele de pe contor”, a spus Elena Cristian într-o intervenție la România TV.
Hârtiuța la poartă
Jurnalista a precizat că, ”până la intrarea în vigoare a acestor ordonanțe, termenul era de șase luni, prin urmare îmi este greu să înțeleg cum vin aceste regularizări pe doi ani. Pentru că, dacă nu te găsește acasă pentru citirea contorului, îți lasă o hârtiuță pe ușă, la poartă, iar dacă nu suni și nu-l primești pe omul care vine să citească acel contor, în decurs de două săptămâni ești deconectat de la rețea”.
Doar pentru a deschide o ușă
Prin urmare, a continuat Elena Cristian, ”cum a fost posibil ca un număr atât de mare de abonați să primească facturi de regularizare pe un an, pe doi, pe trei ani este ceva pe care eu nu pot să înțeleg. Mă bucur că, în sfârșit, ANRE-ul s-a autosesizat, că a ieșit din birourile călduțe. Sper să lămurească lucrurile și să înțelegem de ce o firmă în care este, cumva, implicat, într-un fel, și președintele ANRE se ocupă de citirea contoarelor, are monpol pe citirea contoarelor în această țară”, a spus Elena Cristian.
Analistul DCBusiness și-a exprimat speranță că românii vor primi un răspuns, la final, ”pentru că dacă merg doar așa în control doar pentru ca să deschidă o ușă și să lase impresia că au făcut ceva, nu rezolvă nimic”, a concluzionat analistul SCBusiness.
Citește și Factura la curent CONTESTATĂ. Ce obligații de plată există. Explicații de la ANRE
Între timp, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a demarat acţiuni de control inopinate la şase operatori de distribuţie a energiei electrice, pentru a verifica modul de îndeplinire a obligaţiei legale privind citirea indexului grupului de măsurare al clienţilor casnici la un interval de maximum trei luni, în vederea emiterii facturilor de regularizare.
Potrivit unui comunicat de presă al autorităţii de reglementare, controalele vizează companiile Distribuţie Energie Electrică România, Distribuţie Energie Oltenia, Delgaz Grid, E-Distribuţie Muntenia, E-Distribuţie Banat şi E-Distribuţie Dobrogea.
"Importanţa citirii indexului aparatului de măsură de către operatorul de distribuţie şi transmiterea acestuia furnizorului este esenţială întrucât furnizorul are obligaţia facturării cantităţilor reale de energie electrică consumate, pe baza acestui index", notează ANRE.
Instituţia a mai efectuat acţiuni de control, pe aceeaşi tematică, şi a aplicat operatorilor de distribuţie de energie electrică, pentru neregulile constatate în perioada 1 mai 2020 - 31 decembrie 2021, sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 4,86 milioane de lei, după cum urmează: Distribuţie Energie Electrică România (1,070 milioane de lei), Distribuţie Energie Oltenia (590.000 lei), Delgaz Grid (800.000 lei), E-Distribuţie Muntenia (800.000 lei), E-Distribuţie Banat (800.000 lei) şi E-Distribuţie Dobrogea (800.000 lei).
ANRE precizează că, în anul 2022, s-au primit 615 petiţii în legătură cu necitirea indexului aparatului de măsurare a energiei electrice de către operatorii de distribuţie a energiei electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.