Publicitate
Ofertele de preț făcute de aceste companii vor arăta altfel după ce plafoanele impuse de stat vor dispărea iar pentru a face o selecție cât mai convenabilă, consumatorii trebuie să aibă în vedere anumite aspecte, spune Daniela Dărăban.
”Pentru consumatori, ceea ce trebuie să știe este că odată cu ieșirea de sub plafon trebuie să înceapă să fie un pic mai activi în a selecta cea mai bună ofertă de preț, atât pe gaze, cât și pe energie electrică, astfel încât să nu fie surprinși, în martie 2025, că au în exercițiu un contract care poate nu reprezintă cea mai bună opțiune de preț din acel moment pe piață.
Companiile fac oferte de preț, există un comparator pe site-ul ANRE, care, din informațiile mele, este actualizat și (consumatorii) trebuie să întrebe furnizorul când primesc oferte de preț. În general, în trecut, în majoritatea cazurilor, dată și volatilitatea de preț din ultimii doi ani, am văzut foarte multe oferte care aveau mențiunea că prețurile se actualizează o dată la trei sau la șase luni. Asta este important: atunci când îți alegi un furnizor de energie, pe lângă preț, clientul trebuie să se uite la termenele de plată, la perioada la care acceptă actualizările de preț, la clauzele legate de renunțare, deși prin standardele ANRE, orice client poate să își aleagă un nou furnizor și în termen de 21 de zile trebuie implementat, deci trebuie să fie doar un pic mai vigilenți, având în minte că din martie 2025 ieșim de sub plafon și va ține de ei să aibă o ofertă bună de preț la energie”, indică directorul executiv al ACUE.
Ea a continuat, menționând faptul că statul este dator să protejeze de fluctuațiile excesive ale prețurilor persoanele care se confruntă cu sărăcia energetică, persoane vulnerabile care nu pot ține pasul cu majorarea prețurilor la gaze și electricitate.
”Mai există o chestiune pe care statul român trebuie să o facă și sper să o facă în această vară, este legată atât de cadrul aplicabil atât consumatorului vulnerabil, cât și de modul de implementare. Statul trebuie să se asigure că legea consumatorului vulnerabil este actualizată iar sumele până la care statul decide să intervină cu ajutoare directe pentru aceste familii aflate în ceea ce noi numim sărăcie energetică sunt unele mulțumitoare. Când m-am uitat ultima dată la legea consumatorului vulnerabili, figurau 800.000 de beneficiari. Din 10 milioane de clienți de energie energetică 4 milioane și ceva la gaze naturale, vă spun, sincer, că la nivelul de venituri din România, eu nu cred că această cifră de 800.000 nu este una reală, cred că România are o situație puțin mai gravă”, a conchis Daniela Dărăban.
VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.