Engie le-a transmis abonaţilor o informare privind modificările aduse schemei de sprijin pentru clienții casnici, în perioada 01 februarie – 31 martie 2022. Compania vine cu explicaţii despre facturi, despre modul în care se face compensarea facturilor dar şi plafonarea preţului la gaze naturale. Totodată, Engie vorbeşte şi despre ceea ce se va întâmpla începând cu data de 1 aprilie, atunci când se încheie perioada reglementată de către Guvern.
"Vă informăm că a fost aprobată O.U.G. nr. 3/2022 care a intrat în vigoare începând cu 01 februarie 2022 și care modifică și completează O.U.G. nr. 118/2021 (aprobată prin Legea 259/2021) privind stabilirea unei scheme de sprijin pentru consumul din perioada 01 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, cu scopul diminuării efectelor măririi prețurilor de vânzare a energiei către clienții finali, pe fondul creșterii fără precedent a costurilor de achiziție, atât pe piața locală, cât și pe cea europeană", se arată în mesajul transmis oamenilor.
Citește și:
Încă un ȘOC pentru români. După FACTURILE GREȘITE, urmează ALTCEVA
Dumitru Chisălită: Guvernul aplică dubla măsură în privința comensării
Ce se întâmplă de la 1 aprilie
"Pentru o monitorizare mai atentă a consumului de energie, vă recomandăm să transmiteți în fiecare lună indexul autocitit. Doar așa pot fi monitorizate mai bine costurile din facturile de gaze naturale și energie electrică pentru încadrarea în limitele zilnice și lunare prevăzute de O.U.G. 118/2021 (cu completările și modificările ulterioare) privind obținerea compensației. Indexul autocitit poate fi transmis prin oricare dintre variantele de mai jos:
- din contul tău online, secțiunea Index pentru gaze naturale;
- prin aplicația mobilă, disponibilă în Google Play și App Store;
- prin telefon, informațiile necesare fiind disponibile pe factura de energie: numărul de telefon și codul de autocitire.
După încheierea perioadei de aplicare a schemei de sprijin va fi emisă o factură de regularizare în baza indexului citit, primit de la operatorul sistemului de distribuţie. Factura va conţine, după caz, şi o recuperare a sumelor acordate (corespunzătoare compensației, nu plafonării) dacă se constată că limita de consum a fost depăşită, nefiind astfel respectate condiţiile legale de acordare a compensaţiei.
Important: Începând cu 1 aprilie 2022 preţul final facturat va fi cel din contractul de furnizare energie încheiat cu noi", informează Engie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.