Pe fondul temerilor legate de costul facturilor la energie electrică, Marius Chiriac, director general în cadrul Enel, a explicat care este motivul pentru care o serie de clienți au fost înștiințați că trebuie să plătască sume uriașe.
În cadrul emisiunii ”Punctul de întâlnire” a postului de televiziune Antena 3, Marius Chiriac a spus și cum pot evita românii cheltuielile excesive la curentul electric. El a declarat că a interacţionat cu toţi clienţii şi le-a explicat motivul pentru care au primit facturi cu costuri mari şi le-a cerut să transmită indexul lunar.
Numeroase modificări
"Într-adevăr, în ultima perioadă am avut mai multe facturi expuse în spaţiul public. Ceea ce vreau să vă asigur este că am interacţionat cu clienţii, am verificat facturile respective, le-am explicat clienţilor de unde vine această creştere şi cred că explicaţiile noastre au fost înţelese. Într-adevăr, pe parcursul ultimului an au fost câteva modificări succesive ale legislaţiei.
Am avut o primă schemă de subvenţionare până la sfârşitul lunii martie, în care toţi clienţii casnici au beneficiat de plafonare. Ulterior, de la data de 1 aprilie legislaţia s-a schimbat, în sensul în care o categorie relevantă de clienţi şi anume cei care au consumat în anul 2021. Aşa s-a făcut încadrarea, conform reglementării.
Clienţii ce au consumat peste 300 kwh/lună au intrat pe o categorie specială, fiind facturaţi după o formulă legată de costul mediu de achiziţie al furnizorului de energie. Acest lucru a condus pentru această categorie de clienţi ce nu beneficiază de plafonare, la o creştere semnificativă a nivelului facturii.
Impact relevant asupra sistemelor de facturare
Ulterior, în data de 14 iulie, odată cu legea de aprobare a ordonanţei 27, a mai venit o modificare. Aici trebuie să înţelegeţi că pe parcursul ultimelor zece luni, furnizorii au avut de gestionat nu mai puţin de 14 schimbări ale legislaţiei, iar jumătate din ele au avut şi un impact relevant în sistemele de facturare. Acest lucru a pus o presiune fantastică asupra implementărilor în sistem. Odată cu data de 14 iulie a venit o altă schimbare, în sensul în care, de data aceasta legiuitorul a schimbat formula, alegând ca formulă de calcul, minimul dintre preţul contractual şi costul mediu al furnizorului, lucru care a generat o modificare suplimentară.
Începând cu data de 1 septembrie, o altă schimbare va fi aplicabilă, inclusiv unei categorii mai mici de consum. Începând cu data de 1 septembrie este important să ştim că toţi clienţii ce au un consum de peste 255 kwh/lună vor plăti un preţ ce va fi bazat pe costul mediu al furnizorului sau preţul de contract", a explicat Marius Chiriac, în exclusivitate la Antena 3.
Citește și Prețuri la energie. O nouă lovitură. Chisăliță: ”ANRE a hotărât peste noapte”
Unii consumatori vor fi loviți din nou de măsurile luate în domeniul energiei, de data aceasta marca ANRE. Asta se întâmplă când în Comitetul de Reglementare al acestei instituții ajung oameni nepregătiți, care nu înțeleg că decizile lor afectează viețile multor oameni, scrie expertul în energie pe site-ul Asociației mai sus menționate.
Astfel, Comitetul de Reglementare al ANRE a hotărât peste noapte să desemneze ROMGAZ Furnizor de Ultimă Intsanță – FUI pe gaze. Probabil majoritatea membrilor Comitetului fără nici măcar a bănui că o astfel de decizie poate avea un impact mare asupra consumatorilor de gaze și că va băga bani în buzunarul unor ”băieți deștepți” (fără a fi naivi și a nu întelege că această acțiune a fost pusă sub nasul celor care au semnat ca și primarii, cu un scop bine gândit).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.