Dacă mai acum câteva zile ne văitam de temperaturile ridicate, vremea s-a schimbat brusc și brutal, s-ar putea spune. Mercurul din termometru a coborât cu mai mult de 10 grade, iar în unele zone chiar cu 15 grade, obligându-ne să răscolim prind dulap după lucruri mai groase.
S-a făcut răcoare și în case, iar gândul că iarna s-ar putea instala mult mai devreme decât în mod normal a îngrozit. Mai ales că toată lumea, de la analiști și economiști, avertizează, pe fondul crizei energetice din Europa și a războiului de lângă noi, facturile vor crește semnificativ în sezonul rece.
Iar bâlbâielile autorităților, care fac analize peste analize, convoacă ședințe peste ședințe, fără însă a reuși să decidă un pachet de măsuri menite să ajute cu adevărat populația, nu face decât să amplifice starea de neliniște. Nimic încurajatori nici din partea furnizorilor care, dimpotrivă, susțin că ar putea exista, la facturi, surprize și în luna septembrie, deoarece nu au avut suficient timp la dispoziție pentru a actualiza sistemul informatic cu noul plafon care va intra în vigoare din luna septembrie.
Ce este de făcut pentru a nu plăti o factură foarte mare la utilități, dacă acea factură acoperă, spre exemplu, perioade în care nu dumneavoastră sunteți cel care realizat consumul înscris pe hârtia trimisă de furnizor sau dacă s-a trecurat o greșeală, ori alte cazuri de acest gen. Adică situații în care ar urma să plătiți ceva de care nu ați beneficiat. Trebuie urmați câțiva pași, potrivit Antena 3.
1. Înainte de toate, trebuie notificat, în scris, furnizorul și contestată valoarea facturii.
2. În al doilea rând, trebuie notificat furnizorul pentru a trimite metrologia contorului și pentru a-l compara cu indexul vechi.
3. Dacă nu vine nici un răspuns favorabil în termen de 15 zile, există varianta sesizării ANRE sau a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC).
4. În sfârșit, ultimul pas ar fi demararea unei acțiuni în instanță pentru anularea facturii.
Citește și Cum reduci consumul cu 5% și facturile cu 10%
Un preț plafonat pe grupe de consumatorii casnici în funcție de tipul de consum, concomitent cu programe de mediatizare a necesității de economisire a energiei și programe de eficientizare a consumului casnic de energie bazate în primul rând pe schimbarea corpurilor de iluminat și un comportament de creștere a eficienței energiei, ar aduce o reducere a consumului de energie electrică în România cu cca. 5%, dar ar aduce și facturi mai mici la consumatorii casnici care folosesc energia electrică pentru încălzite cu 46% și facturi medii mai mai mici cu cca. 10% pentru consumatorii casnici față de situația din prezent, explică Dumitru Chisăliță.
Plecăm de la aberația prinsă în legea de protejare a consumatorilor de energie și rostogolită în ultima vreme că un consum mare de energie electrică înseamnă obligatoriu un consumator bogat.
Consum mare de energie electrică, nu înseamnă neapărat consumatori bogați. Urmare a unei analize a Asociației Energie Inteligentă se pot identifica următoarele situații pe care le întâlnim în practică: Citește mai departe AICI
Citește și Factura la energie. Se schimbă formula de calcul. Anunț pentru românii care consumă peste 250 kwh
Pe fondul temerilor legate de costul facturilor la energie electrică, Marius Chiriac, director general în cadrul Enel, a explicat care este motivul pentru care o serie de clienți au fost înștiințați că trebuie să plătască sume uriașe.
În cadrul emisiunii ”Punctul de întâlnire” a postului de televiziune Antena 3, Marius Chiriac a spus și cum pot evita românii cheltuielile excesive la curentul electric. El a declarat că a interacţionat cu toţi clienţii şi le-a explicat motivul pentru care au primit facturi cu costuri mari şi le-a cerut să transmită indexul lunar. Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.