El a participat la lansarea EFdeN Sustainable City, primul proiect pilot de oraş sustenabil din România, iar, la plecare, a fost întrebat de jurnalişti de ce preţul gazelor va creşte cu aproximativ 25% de la 1 iulie.
"Ce s-a întâmplat în ultima vreme cu preţurile la energie? În prima parte a perioadei de pandemie, preţurile angro la gaze şi electricitate au scăzut semnificativ. Apoi, în ultima vreme, ceea ce vedem este o creştere abruptă a preţurilor pentru gaze şi electricitate, atât în România, cât şi în restul lumii. Nu este valabil doar pentru energie, ci pentru toate mărfurile în general, mă refer la cupru, fier, multe mărfuri", a spus Stab.
Aceste scumpiri se vor reflecta în preţul final al energiei şi gazelor de la 1 iulie. "Întrebarea este ce pot face consumatorii să limiteze impactul acestor scumpiri asupra bugetului lor. Există mai multe moduri de a face asta. Prima dintre ele este să acorde mai multă atenţie la eficienţa energetică", a arătat reprezentantul companiei.
Şeful Engie România a dat câteva exemple simple cu impact mare în factură, precum să nu lăsăm lumina aprinsă dacă nu suntem în cameră sau să reducem temperatura în casă în timpul iernii.
Citește și Facturi la gaze și curent. ANRE vă învață să obțineți prețuri mici
"Să închideţi luminile când părăsiţi camera, iar, în timpul iernii... am mai vorbit despre acest studiu despre ceea ce numim temperatura de confort a consumatorilor casnici din România. Un sondaj a relevat faptul că temperatura pe care o simt optimă consumatorii români în timpul iernii este de 23 de grade Celsius. Sondaje similare au fost făcute în Europa şi temperatura medie aşteptată la consumatorii de acolo este de 21 de grade. Se spune că temperatura optimă pentru sănătatea corpului este de 19 grade. Să fiu sincer, nici eu nu am 19 grade, însă dacă românii ar reduce temperatura iarna de la 23 la 21 de grade, cât este media europeană, doar făcând asta ar economisi 15% din energia consumată iarna. Este mult", a spus el.
Stab a adăugat că suntem într-o piaţă complet liberalizată, iar oamenii îşi pot alege orice furnizor doresc.
"Încurajăm oamenii să iasă la shopping, să caute oferta care li se potriveşte cel mai bine. Preţul este important, dar nu este singurul criteriu la care trebuie să ne uităm, foarte importantă este şi calitatea serviciului. Nu putem spune care este cea mai ieftină ofertă, pentru că unor consumatori li se potriveşte mai bine o ofertă simplă, iar altora una care conţine şi un abonament. Astfel că fiecare trebuie să aleagă ceea ce îi place mai mult. Deci acţiunea este în partea consumatorului", a mai spus responsabilul Engie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.