Începând din ianuarie 2013, unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, CEC Bank acorda noi facilități clientilor pensionari care alegeau să-și încaseze pensia prin cont de card sau care își activau serviciul de transfer automat din cont curent în cont de card. Prin acordarea acestor facilități, banca încerca în special să atragă un număr cât mai mare de persoane care să folosească un cont și un card bancar pentru a primi pensia. CEC Banc a oferit 0,15 puncte procentuale în plus față de dobânzile standard pentru depozitele la termen cu rată fixă a dobânzii, cu depuneri ulterioare și pe termen lung, în lei și valută.
Dobânzi reduse și alte beneficii
De asemenea, pensionarilor li s-a oferit dobandă redusă cu 0,5 puncte procentuale față de cele standard pentru creditele de nevoi personale garantate cu ipotecă imobiliară, în lei și euro. Aceste facilități veneau în completarea celor deja oferite de CEC Bank clienților pensionari, respectiv faptul că posesorii unui card CEC Bank nu mai plăteau comisionul lunar de administrare cont curent, în valoare de 2,5 lei, ci numai comisionul lunar de administrare cont de card, în valoare de 2 lei; comision zero de eliberare numerar prin rețeaua CEC Bank pentru cardurile de debit; încasarea drepturilor de pensie de către clienții care optează pentru plata pensiei prin cont de card, în cadrul fiecarei luni, cu o zi mai devreme față de clienții care încasează pensia prin cont curent.
De anul acesta, CEC Bank emite gratuit carduri pensionarilor din portofoliu și le trimite gratuit acasă, prin intermediul Poștei Române. De asemenea, până la sfârșitul acestui an, banca nu va percepe comisioane de administrare lunare pentru aceste carduri. După expirarea acestei perioade, clienții pot opta pentru utilizarea în continuare a cardurilor pentru încasarea pensiilor, cu un comision de 1,5 lei lunar, redus cu 50% față de cel standard lunar de administrare a cardului, sau pot opta pentru închiderea cardului.
Cine ar putea preda Educație Financiară în școli
Pachete special create
Un alt important plătitor de pensii din România, Raiffeisen Bank, oferă o serie de avantaje pentru pensionari. Clienții beneficiază de control deplin asupra banilor și zero costuri în cadrul pachetelor de cont curent fără concurent: ZERO Tot și ZERO Simplu. De asemenea, facilitează plata facturilor de utilități, acestea putându-se plăti direct la bancomat sau chiar la telefon, prin serviciul de phone banking, Raiffeisen Direct. Cu ajutorul cardului de pensie Raiffeisen Bank, sunt facilitate și cumpărăturile, comisionul pentru plata cu cardul la comercianți fiind zero.
Pensionarii care au nevoie de mai mulți bani beneficiază de dobânzi reduse pentru descoperitul de cont și creditele Raiffeisen Bank. Pentru cheltuielile neprevăzute, clienții pensionari pot accesa oricând un descoperit de cont (Overdraft) și astfel pot primi până la trei pensii în avans, pe cardul de pensie Raiffeisen Bank. Clienții beneficiază de zero comisioane de acordare și administrare, iar dobanda se aplică doar pentru sumele utilizate. Pentru sume mai mari, clienții au la dispoziție creditele la un act distanță, toate cu dobânzi preferențiale. Facilitățile sunt valabile și pentru conturile de economii sau depozitele dedicate pensionarilor care primesc o dobandă mai mare decât cea standard pentru economiile în Lei sau Euro.
Și BCR are pentru pensionari Pachetul COMOD, special creat pentru a le aduce celor de vârsta a treia mai aproape serviciile bancare. George, primul banking inteligent, și Phone Banking, cu ajutorul cărora fiecare client știe mereu câți bani are în cont și poate efectua tranzacții fără să mai meargă la bancă; alerte SMS Pensie, prin care fiecare client este notificat prin SMS imediat ce vă intră pensia în cont, dar și tranzacții și operațiuni facilitate, precum plata facturilor de utilităţi la bancomatele BCR și retrageri de numerar la bancomatele BCR Interogare.
Anul acesta, BCR a lansat nouă soluție de sprijin pentru clienții care doresc să încaseze pensia pe cardul bancar. Aceștia vor avea posibilitatea de a cere, grație unui flux simplificat dezvoltat de BCR, încasarea pensiei pe card printr-un simplu apel telefonic, fără a mai fi nevoie de drumuri la sucursalele bancare sau la Casele de Pensii. La solicitarea clienților săi, BCR va prelua prin ContactCenter cererea de virare a pensiei pe card pe care o va completa, în numele beneficiarului, cu acordul acestuia, și o va trimite ulterior către Casele de Pensii. După aprobarea cererii, Casa de Pensii va vira pensia în contul pe care clientul îl deține la BCR, în luna următoare sau, cel târziu, în a doua lună de la data depunerii cererii, beneficiarii urmând să fie înștiințați cu un SMS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.