"Vom continua să luptăm împotriva ştirilor false ("fake news" - n.r.), dezinformării şi informaţiilor de slabă calitate", a explicat într-un mesaj publicat pe Facebook Campbell Brown, vicepreşedintele departamentului de parteneriate media din cadrul companiei. "Însă avem şi oportunitatea şi responsabilitatea de a ajuta media locale să crească şi să aibă succes", a adăugat el.
La începutul lunii ianuarie 2017, reţeaua de socializare a lansat "Facebook Journalism Project", cu obiectivul de "a consolida legăturile" dintre această platformă online şi industria mass-media.
Citește și:
Zuckerberg se felicită singur în cel mai tulbure an al Facebook
În epocă, era vorba în principal de a propune firmelor mass-media o serie de soluţii pentru creşterea veniturilor pe care le obţin din prezenţa lor pe Facebook şi de a dezvolta schimburi între reţeaua de socializare şi companiile de presă.
Suma investită în acea iniţiativă nu a fost comunicată.
Facebook, o platformă cu 2,2 miliarde de utilizatori activi, a decis să meargă şi mai departe prin intermediul unei multitudini de proiecte, deja existente sau care vor fi lansate cu această ocazie.
Printre altele, Facebook va înfiinţa un fond special în colaborare cu Pulitzer Center, beneficiar al unei finanţări de 5 milioane de dolari, care va susţine financiar proiecte de reportaj propuse de mass-media locale.
În martie 2018, grupul Google a anunţat la rândul său o finanţare de 300 de milioane de dolari pentru o serie de proiecte ce vizează combaterea ştirilor false şi susţinerea firmelor mass-media considerate fiabile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.