Reţeaua de socializare a lansat această anchetă ca răspuns la scandalul Cambridge Analytica: în 2018, un lansator de alertă a dezvăluit că această întreprindere britanică efectuase campanii de manipulare în masă pentru a influenţa alegătorii americani şi britanici, trecând prin aplicaţii pe Facebook, relatează AFP.
Facebook nu renunță la moneda lui virtuală
"Noi promiseserăm la vremea respectivă că vom trece în revistă toate aplicaţiile care au avut acces la cantităţi importante de informaţii (despre utilizatori) înainte de schimbarea regulamentului nostru în 2014", explică într-un comunicat Ime Archibong, vicepreşedinte al parteneriatelor la Facebook.
Pentru această mare anchetă, platforma a lucrat cu " sute de persoane: avocaţi, anchetatori externi, analişti de date, ingineri" cu scopul de a "înţelege mai bine mecanismele abuzive" şi a putea, în fine, "să depisteze actorii nefaşti printre dezvoltatori".
Suspendările vizează 400 de dezvoltatori, dar "nu înseamnă neapărat că aceste aplicaţii reprezintă o ameninţare pentru oameni", a indicat Ime Archibong.
Unele aplicaţii "nu au răspuns cererilor noastre pentru a avea mai multe informaţii, deci noi le-am suspendat, conform angajamentelor noastre de a acţiona", a precizat el.
De la izbucnirea scandalului Cambridge Analytica în martie 2018, Google şi Facebook sunt supuse unei atenţii deosebite în special din partea unor guverne, atât în SUA, cât şi în Europa, privind utilizarea datelor personale, citat de Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.