Schimbarea este una masivă atât pentru industria tehnologică, cât și pentru o companie, cunoscută pentru colectarea unor cantități mari de date despre miliardele de utilizatori ai săi.
Facebook, care și-a schimbat numele companiei în Meta la sfârșitul lunii octombrie, a mai spus că intenționează să ștergă datele pe care le-a adunat prin utilizarea acestui software, adică fețele a peste un miliard de oameni.
Schimbarea a fost anunțată într-o postare pe blog, scrisă de vicepreședintele pentru inteligență artificială Jerome Pesenti. Aceasta vine în timp ce compania se confruntă tot mai multe presiuni din partea autorităților de reglementare cu privire la practicile sale de moderare a conținutului, la nivel global, în urma publicării a sute de documente interne.
Jeff Bezos și-a cumpărat o vilă de 78 de milioane de dolari. Cu cine va locui în casa de lux
Pesenti a scris că cea mai mare rețea socială din lume va dezactiva sistemul de recunoaștere facială în săptămânile următoare „ca parte a unei mișcări la nivel de companie de a limita utilizarea recunoașterii faciale în produsele noastre”.
Cu toate acestea, Facebook va lucra în continuare la tehnologia de recunoaștere facială și ar putea să o folosească în produsele sale - de la rețelele sociale până la o pereche futuristă de ochelari de fotografiere, pe viitor.
”Privind în viitor, încă vedem tehnologia de recunoaștere facială ca un instrument puternic, de exemplu, pentru persoanele care trebuie să își verifice identitatea sau pentru a preveni frauda și uzurparea identității”, a scris Pesenti.
”Trebuie să comparăm cazurile de utilizare pozitive pentru recunoașterea facială cu preocupările preocupările crescânde ale societății, mai ales că autoritățile de reglementare nu au furnizat încă reguli clare”, a scris Pesenti.
Kirsten Martin, profesor de etică a tehnologiei la Universitatea Notre Dame, a numit decizia ”un bun exemplu de presiune de reglementare”, deoarece sistemul de recunoaștere facială al companiei a fost mult timp vizat de autoritățile de reglementare.
”Volumul de imagini pe care Facebook a trebuit să le mențină și să le asigure a fost o vulnerabilitate constantă pentru Facebook – atât în ceea ce privește costul, dar și în ceea ce privește încrederea”, a spus Martin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.