Reacția vine după dezvăluirile făcute de New York Times, de joi, care a prezentat modul în care Facebook a permis partenerilor să acceseze datele personale ale utilizatorilor, timp de mulți ani.
Justificarea adusă de reprezentanții rețelei de socializare este aceea că astfel a permis utilizatorilor să se logheze pe respectivele platforme prin contul de Facebook.
Citând documente interne al Facebook, The New York Times spune că Spotify putea vedea mesajele a mai mult de 70 de milioane de utilizatori pe lună. Publicația americană mai spune că Spotify, Netflix și Royal Bank of Canada puteau citi, scrie și chiar șterge mesajele oamenilor.
Atât Spotify cât și Netflix au declarat pentru The Times că nu au știut că au un acces atât de larg la datele oamenilor. Facebook a declarat publicației că până acum nu au descoperit niciun abuz care să fi avut loc în perioada respectivă.
Ceea ce este de foarte deranjant de observat este faptul că Facebook permis terților accesul la anumite date ale utilizatorilor fără a-i informa pe cei din urmă. Mulți oameni se gândesc că mesajele lor private vor rămâne private.
Pentru Facebook, această recentă dezvăluire este o altă lovitură, încă una care se adună peste cele deja primite în decursul anului care a trecut. Rețeaua încă se luptă cu sechelele scandalului Cambridge Analytica din martie, scandal care a asos la iveală numeroare încălcări ale regulamentelor, inclusiv atacul cibernetic din septembrie care a afectat conturile a 50 de milioane de utilizatori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.