În cadrul unei audieri în Comisia pentru Comerţ din Senat, avertizorul de integritate Frances Haugen a cerut transparenţă în legătură cu modul în care Facebook îi ademeneşte pe utilizatori să dea scroll în permanenţă, oferindu-le firmelor de publicitate o mare oportunitate de a ajunge la aceştia.
"Atât timp cât Facebook funcţionează în umbră şi îşi ascunde cercetările de verificarea publică, nu poate fi trasă la răspundere", a spus Frances Haugen, fost manager de produs din echipa Facebook de combatere a dezinformării. Ea a părăsit compania, care valorează aproape 1.000 de miliarde de dolari, cu zeci de mii de documente confidenţiale.
"Conducerea companiei ştie cum să facă Facebook şi Instagram mai sigure, dar nu adoptă schimbările necesare, pentru că a pus profiturile astronomice deasupra oamenilor. Este nevoie de o acţiune din partea Congresului", a declarat fosta angajată a grupului.
Într-o perioadă când poziţiile comune între Partidul Republican şi Partidul Democrat sunt rare la Washington, membri ai Congresului din ambele formaţiuni au criticat compania, ceea ce ilustrează nemulţumirea tot mai mare din Congres în legătură cu Facebook, care mai deţine de asemenea Instagram şi WhatsApp.
Senatorul republican Dan Sullivan şi-a exprimat îngrijorarea faţă de felul în care reţelele de socializare Facebook şi Instagram afectează sănătatea mentală a copiilor. "Peste 20 de ani, ne vom uita înapoi şi ne vom întreba cu toţii ce a fost în capul nostru", a declarat el.
Senatorul democrat Richard Blumenthal, preşedintele Comisiei pentru Comerţ, a spus la rândul său că Facebook ştia că produsele sale dau dependenţă. "Companiile tech trec prin acel moment al adevărului care te lasă cu gura căscată, aşa cum s-a întâmplat şi cu marile companii de ţigări", a afirmat el.
Citește și După căderea WhatsApp, zeci de milioahne de utilizatori ”s-au refugiat” la rușii de la Telegram
El a cerut ca Mark Zuckerberg să fie audiat în Congres şi ca Facebook să fie investigată de Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare şi Comisia Federală pentru Comerţ. "Victimele sunt copiii noştri. Adolescenţii care se uită astăzi în oglindă simt îndoieli şi nesiguranţă. Mark Zuckerberg trebuie să se privească la rândul său în oglindă", a declarat Blumenthal.
După audiere, el a precizat că l-ar întreba pe CEO-ul Facebook de ce a respins recomandările de a face produsele sale mai sigure pentru utilizatori. La câteva ore după această audiere, Zuckerberg a luat apărarea companiei sale, spunând că acuzaţiile contravin obiectivelor Facebook. "Afirmaţia că promovăm deliberat conţinut care îi face pe oameni mai furioşi în scopuri de profit este profund ilogică", a scris el într-o postare pe Facebook.
"Facem bani din reclame, iar firmele de publicitate ne spun mereu că nu vor ca reclamele lor să fie lângă un conţinut dăunător sau care îndeamnă la ură. Şi nu ştiu să existe vreo companie tech care să îşi propună să dezvolte produse care să îi facă pe oameni furioşi sau depresivi", a explicat Zuckerberg.
El a mai afirmat că Facebook nu va înceta să îşi analizeze impactul asupra societăţii. Însă a precizat că Congresul trebuie să adopte reguli care să clarifice vârsta legală la care adolescenţii pot folosi serviciile de internet, cum să li se verifice vârsta acestora şi cum să se găsească "un echilibru între intimitatea adolescenţilor şi accesul părinţilor la activitatea lor".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.