O să spuneți: așa a fost mereu. O fi fost, dar acum în România par să conteze numai ei. Programul de guvernare a rămas doar o poveste de adormit votanți creduli, economia și-a luat lumea în cap și se descurcă pe cont propriu, nimeni nu mai cere nimic pentru că oricum ar cere degeaba.
În primul semestru, guvernanții au promis că fac investiții publice de 20 de miliarde de lei. Au făcut doar de 9 miliarde de lei și acelea fără prea mare impact pentru economie. Nicio investiție majoră nu a mai fost demarată în ultimii ani. Mai ales în domeniul infastructurii. 25 de miniştri ai Transporturilor în 27 de ani. Care mai de care mai pus pe treabă. Cel care-i acum la butoane, Lucian Şova, ne-a spus chiar azi la interviurile DC News că nu e deloc optimist în legătură cu numărul de kilometri de autostradă care vor fi finalizaţi în acest an. Pot fi 60 sau 100. Dar mai degrabă 80 km…Sau cine ştie, Dumnezeu cu mila…
Motivul pentru care nu se mişcă nimic, ne spun tot guvernanţii, este legislația care-i încurca rău. Sigur, vorbim de aceeași legislație pe care ei o pot schimba în orice moment cu majoritatea confortabilă din Parlament și cu puterea în ambele mâini. Dacă ar vrea. Sau ar vedea dincolo de propriile interese politice.
În toată aceasta nebunie, aproape săptămânal apar mesaje din exterior: faceţi proiecte! demaraţi lucrările! Treziţi-vă! Comisarul Corina Creţu a atras atenţia în repetate rânduri că riscăm să pierdem sume fabuloase pentru infrastructură pentru că nu suntem în stare să facem proiecte. De la Bucureşti I se răspunde pe diverse voci şi fără vreun argument solid că nu, nu-i aşa. Un dialog al surzilor pe care fiecare dintre voi îl aude printre hurducăielile maşinii care dă în gropi chiar şi pe cele două autostrăzi importante ale ţării.
Şi dacă semnalele de la Bruxelles nu prea sunt interceptate la Bucureşti, poate BERD are o intrare mai bună la Ministerul Transporturilor.
Ieri, preşedintele BERD, Suma Chakrabarti, a solicitat autorităţilor române să intensifice reformele care ar duce la deblocarea dezvoltării infrastructurii arătând, totodată, că BERD este interesată să finanţeze proiecte de investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară şi să ajute la privatizarea întreprinderilor de stat.
Altfel spus, faceţi autostrăzi! Vă dăm noi bani! Facem pariu că nu îl va auzi nimeni?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.