Fabrica Romvolt, subsidiara companiei belgiene Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE) va avea o capacitate totală de 22 GWh, bazată pe producția de celule de baterii dedicate industriei auto.
„Este o investiție, per total, de circa 1,2 miliarde de euro, investiție privata a unui consorțiu în care o să intre mai multe firme. Se va face la Galați în Zona Liberă. Universitatea a fost prezentă de la început”, a confirmat Puiu Lucian Georgescu.
Așadar, conform relatărilor rectorului Universității, o parte dintre lucrările de doctorat vor fi dezvoltate pe problematicile acestor tipuri de baterii și vor servi la dezvoltarea tehnologiilor implementate în noua fabrică de la Galați. Pentru aceste studii se vor aloca burse atât din partea belgiană cât și din partea românească.
„Investiția va fi făcută pe 3 părți, o parte cu baterii cu electroliți lichizi, adică bateriile care se folosesc în acest moment, o parte cu tehnologia viitoare, în care în loc de electroliții lichizi vor fi electroliți solizi, la care randamentul pentru aceeași greutate va fi mult mai mare și, în paralel, va funcționa un sistem inclusiv cu cercetare-inovare privind reciclarea bateriilor, pentru că sunt niște probleme foarte serioase aici.
Cum se va dezvolta tehnologia bateriilor la Galați
Electrolitul solid are un randament mult mai bun, singura problemă a lui este faptul că ciclurile de încărcare sunt de circa 120-120 maximum, în schimb, la o baterie cu electrolit lichid sunt între 300 și 350 de cicluri de încărcare. Totuși, o baterie cu electroliți solizi cântărește la fel de mult ca una cu electroliți lichizi, avantajul este că cea cu electroliți solizi produce de 3 ori mai mult curent. Asta înseamnă ca bateria va fi schimbată la 6 luni, pe când bateria cu electroliți lichizi, în schimb, la 2 ani. De aceea această tehnologie nu se folosește încă. Treaba noastră este să vedem cum facem să pune și rezistența, randamentul și ciclurile de încărcare să fie oprime”, a mai declarat decanul despre ideile pe care o să le dezvolte prin cercetare.
„Începe să devină interesantă energia verde din punct de vedere economic, nu doar al mediului”, a conchis acest.
Pentru a urmări mai pe larg discuția despre viitoare fabrică din Galați cât și alte subiecte importante pentru industria românească, puteți accesa linkul atașat mai jos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.