Publicitate
Livrările de combustibili din Rusia spre Orientul Mijlociu au crescut în fiecare lună începând din februarie, când a început invazia din Ucraina, ajungând la 155.000 de barili pe zi în luna iunie, potrivit firmei de consultanţă Vortexa Ltd. În contrast, importurile Europei au scăzut cu 30% în aceeaşi perioadă.
Chiar dacă livrările de combustibili ruseşti în Orientul Mijlociu nu sunt o noutate, cele mai recente date arată modul cum războiul din Ucraina a modificat rutele comerciale tradiţionale şi a creat oportunităţi pentru traderi. SUA au interzis importurile de combustibili ruseşti şi multe firme europene au decis din proprie iniţiativă să evite combustibili ruseşti. În plus, Uniunea Europeană şi Marea Britanie se pregătesc să interzică şi importurile de petrol din Rusia prin intermediul navelor.
"Pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul anului, livrările ar putea să crească", spune Jonathan Leitch, analist la Turner, Mason & Co., făcând referire în special la motorina rusească.
Cea mai mare parte a importurilor de combustibili ruseşti în Orientul Mijlociu este compusă din păcură, un produs rezultat în procesul de rafinare care este deseori utilizat în producţia de electricitate şi sectorul de shipping. Dar includ de asemenea benzină, combustibil pentru avioane şi motorină, precum şi produse mai puţin cunoscute, arată datele Vortexa.
Luna trecută, importurile de produse petroliere din Rusia în Orientul Mijlociu au atins cel mai ridicat nivel de la începutul lui 2016 şi peste o treime din aceste importuri au ajuns în hub-ul de depozitare şi tranzacţionare de la Fujairah (Emiratele Arabe Unite).
Koen Wessels, analist şef la Energy Aspects Ltd, subliniază că este greu de urmărit ce se întâmplă cu combustibilii din Rusia după ce sunt descărcaţi la Fujairah, fiind posibil ca după descărcare să fie amestecaţi cu combustibili din alte surse, ceea ce îi face mai greu de urmărit. Wessels estimează că este posibil ca livrările de combustibili ruseşti spre Orientul Mijlociu să continue să crească însă, în cele din urmă, probabil că vor încetini având în vedere că odată cu creştere primelor de asigurări şi altor restricţii impuse pentru transportul maritim de petrol rusesc, Rusia va trebui să se bazeze doar pe flota sa de tancuri petroliere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.