Nava a ieșit din portul Batuni în septembrie 2013, cu destinația finală Mozambic. Pe drum însă, căpitanului i s-a cerut să intre în portul Beirut, unde autoritățile portuare au descoperit ceva nereguli de exploatare. Marfa a fost confiscată. Ultimul semnal de Rhosus datează din 7 august 2014.
După ce echipajul a reușit să părăsească nava, ea a rămas abandonată. Autoritățile au mutat periculoasa încărcătură pe uscat, depozitând-o în port. Vasul a fost tractat și ancorat într-un alt loc, unde a rămas timp de trei ani. Fotografiile de satelit analizate de jurnaliștii de la NYT confirmă faptul că, în tot acest răstimp, vasul a fost gol.
Citește și PERICOL. Sute de tone de nitrat de amoniu, blocate în acest port
În februarie 2018, din cauza unei fisuri apărută în corpul navei, aceasta a început să ia apă, scufundându-se încet. În câteva zile, ea dispăruse, practic, din rada portului. Așa cum reiese din fotografiile studiate de expertul companiei Maxar, specializată în tehnologie spiațială, Steven Wood, pe 5 august Rhosus încă plutea la suprafața apei, la circa 500 de metri de locul unei nitratul de amoniu a explodat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.