Ponderea autoturismelor electrice pe piaţa din Europa a crescut în trimestrul al doilea, în timp ce vânzările totale de automobile au scăzut, iar România a avut, din nou, cea mai mare creştere a vânzărilor de automobile electrice din regiune, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În perioada aprilie-iunie 2022, vânzările de automobile electrice pe baterie în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 11,1%, până la 233.413 de unităţi. Multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cel mai puternic avans procentual (412,4%), în condiţiile în care au fost vândute 2.352 de automobile electrice în al doilea trimestru al acestui an, faţă de 459 unităţi în perioada similară a anului trecut.
Cota automobilelor pe baterie în UE a ajuns la 9,9% din înmatriculări în al doilea trimestru al acestui an, de la 7,5% în perioada similară a anului trecut. Ponderea automobilelor hibride de tip plug-in a crescut de la 8,4% până la 8,7%, în pofida unei scăderi a numărului de unităţi vândute.
Datele ACEA arată că automobilele cu motoare pe benzină şi diesel au reprezentat în continuare majoritatea automobilelor vândute în al doilea trimestru al acestui an, cu o cotă de piaţă de 55,8%, chiar dacă vânzările de automobile diesel cu scăzut cu o treime iar cele pe benzină cu o cincime.
La începutul acestei săptămâni, ACEA a dat publicităţii şi datele privind înmatriculările de autoturisme în luna iunie, când au fost înmatriculate doar 1,06 milioane vehicule, cea mai slabă lună iunie de la debutul publicării datelor statistice în 1996, transmite Agerpres.
Citeşte şi: Ieșirea din Rusia a dus la scăderea cu 30% a vânzărilor Renault în primul semestru
Grupul auto francez Renault a raportat marţi o scădere de aproape 30% a numărului de vehicule vândute în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, după oprirea activităţilor pe piaţa din Rusia, a doua mare piaţă a sa, în contextul invaziei din Ucraina, transmite Reuters.
În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut puţin peste un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu 29,7% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut. Însă proprietarul Dacia a precizat că, dacă sunt excluse din calcul activităţile Avtovaz şi Renault Russia, numărul vehiculelor vândute a scăzut doar cu 12% în ritm anual.
În ceea ce priveşte marca Dacia, aceasta a înregistrat o creştere de 5,9% a înmatriculărilor în prima jumătate a acestui an, până la 277.885 de autoturisme şi utilitare. Potrivit Renault, succesul mărcii Dacia se datorează în special modelului Dacia Sandero, cel mai bine vândut model către clienţii privaţi din Europa pentru al cincilea an la rând, şi modelului Duster, cel mai bine vândut SUV către clienţii privaţi din Europa începând din 2018.
Grupul francez a mai informat că modelul Dacia Spring continuă să joace un rol de lider pe piaţa vehiculelor complet electrice cu peste 5.000 de comenzi plasate, în medie, în fiecare lună din primul semestru al acestui an în timp ce pentru modelul Dacia J au fost făcute peste 50.000 de comenzi până la finele lunii iunie.
Grupul Renault este în mijlocul unui plan multianual de relansare a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.