Documentul, intrat în posesia DCBusiness, prevede rectificarea în minus a Companiei CFR Marfă cu 232.626 mii lei, adică peste 50 de milioane de euro, ca urmare a nerealizării veniturilor totale aprobate pe anul 2018. Pe de altă parte, cheltuielile de natură salarială rămân la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2018 se mai precizează în draftul de Hotărâre de Guvern care se află pe masa premierului.
În plus, conducerea compania de infrastructură feroviară CFR SA, creditoare a CFR Marfă cu aproximativ 800 milioane lei, a propus Consiliului de Administrație al CFR SA declanșarea cererii de insolvență a CFR Marfă. Norocul CFR Marfă este că acest punct a fost retras de pe ordinea de zi a unei ședințe a Consiliului de Administrație al CFR SA.
DCBusiness a întrebat șefii de la Companie cum au estimat bugetul pe anul 2018 și care este situația CFR Marfă, răspunsul: "Construirea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2018, are în vedere echilibrarea veniturilor cu cheltuielile. Pentru estimarea veniturilor din servicii prestate în anul 2018, s-a plecat de la estimarea volumului de mărfuri ce va fi transportat în anul 2018, în condiţii de rentabilitate şi eficienţă economică".
Întrebați în baza căror acte normative s-a luat o serie de măsuri de sprijin de stat în favoarea CFR Marfă cu privire la conversia creanțelor în acțiuni, în valoare de 1.669 milioane RON (aproximativ 360 milioane euro) acordate în anul 2013, șefii de la CFR Marfă au explicat că actele normative în baza cărora s-a luat măsura conversiei creanţelor în acţiuni în anul 2013 sunt: Ordonanţa de Urgenţa nr. 61/ 2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar – fiscale şi Ordonanţa de Urgenţă nr. 32/ 2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar – fiscale.
Datorii de sute de milioane de lei
Șefii de la Transsporturi știau de situația de la CFR Marfă încă de la începutul anului, dar n-au făcut nimic ca sa redreseze situația. Concret, potrivit datelor obținute de DCBusiness, la data de 19.02.2018 datoriile CFR Marfă către Bugetul de stat consolidat erau în valoare de 4,30 milioane lei. În ceea ce priveşte datoriile restante către CNCFR S.A., la 31.12.2017 acestea erau în valoare de 776 milioane lei.
Nici vagoanele din dotarea CFR Marfă nu au o situație mai bună: potrivit surselor noastre, aproximativ 10.000 de vagoane de marfă au reviza periodică expirată, iar în circulație ar fi aproximativ 12.500 de vagoane.
Reprezentanții Companiei au precizat, pentru DCBusiness, că veniturile totale obţinute de CFR Marfă pe ani sunt următoarele: în anul 2017 venituri preliminat – 789 milioane lei, în anul 2016 – 746 milioane lei şi în anul 2015 – 842 milioane lei. Numărul total de salariaţi ai CFR Marfă este de circa 6500, fiind programată o scădere de până la 6100 la sfârşitul anului.
Licitații ținute la secret
Întrebați cine repară vagoanele aflate în administrarea CFR Marfă, mai marii Companiei au explicat că în ultimii cinci ani CFR Marfă a efectuat cinci proceduri pentru achiziţionarea de servicii pentru repararea materialului rulant. "Conținutul și valoarea contractelor de reparații vagoane încheiate de CFR Marfă cu societățiile reparatoare reprezintă date confidențiale", au explicat reprezentanții CFR Marfă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.