Potrivit unui raport anual elaborat de Honeywell International Inc., vânzările de avioane private ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 9%, până la 690 de unităţi, urmând ca anul viitor să ajungă la 740 de avioane. 'De fiecare dată când avem un val de noi produse care ajung pe piaţă, în mod normal acest lucru are un efect pozitiv pentru livrările de avioane de business', a declarat Gaetan Handfield, director de marketing la divizia aerospaţială a Honeywell.
Cel mai rapid avion de atac din lume este INUTIL!
Această creştere a vânzărilor de avioane private vine în contextul războiul comercial dintre SUA şi China, al incertitudinilor generate de ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană şi al semnalelor de încetinire a economiei mondiale. Potrivit raportului Honeywell, livrările de avioane private ar urma să scadă uşor în 2021.
Până atunci, însă, progresele înregistrate în prezent sunt o veste bună pentru o industrie de 20 de miliarde de dolari care nu şi-a revenit încă la maximele istorice înregistrate înaintea crizei din 2008/2009, când într-un singur an au fost livrate 1.300 de avioane private. Avioanele de tip corporate au fost una din victimele crizei având în vedere că firmele s-au concentrat pe reducerea costurilor şi utilizarea banilor gheaţă pentru a răscumpăra acţiuni în loc să îşi reînnoiască flota de avioane.
Producătorul canadian Bombardier mizează pe modelul Global 7500, cel mai mare avion privat, care a început să fie livrat clienţilor din luna decembrie 2018. În paralel însă compania vrea să înceapă să livreze modelele Global 5500 şi 6500, care sunt practic modele mai vechi dar care au fost modernizate prin echiparea cu noi motoare şi tehnologie pentru cabina de pilotaj. De asemenea, Bombardier a lăsat să se înţeleagă că va dezvălui un nou design de avion la finele acestei luni.
Producătorul de avioane Cessna, divizie a grupului american Textron Inc, tocmai a început luna trecută livrările modelului Longitude, cel mai mare avion de business produs vreodată de firma americană. Cu toate acestea, unii analişti sunt de părere că un dolar puternic va afecta cererea internaţională iar tensiunile politice şi slăbiciunile economice din întreaga lume vor duce la diminuarea comenzilor pentru noi avioane.
De exemplu, Rolland Vincent, un consultant care împreună cu firma JetNet produce raportul de analiză a pieţei JetNet IQ, susţine că livrările vor începe să încetinească încă din 2021. 'Catalogul de comenzi va încetini. Dacă vom avea o formă de recesiune globală, cred că acest lucru se va resimţi', a spus Vincent. În raportul Honeywell se estimează că în următorul deceniu va exista o cerere pentru 7.600 de avioane de business noi, cu o valoare de 248 miliarde dolari, mai puţin faţă de raportul de anul trecut când miza pe 7.700 de avioane noi în valoare de 251 miliarde dolari.
Pe baza unui sondaj derulat la nivel mondial în rândul operatorilor de avioane private, Honeywell susţine că planurile de achiziţii în următorii cinci ani sunt în scădere în Europa, din cauza perspectivelor de încetinire economică şi a incertitudinilor provocate de Brexit, precum şi în Orientul Mijlociu, zonă afectată de conflicte şi tensiuni politice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.