Evergreen nu mai transportă mărfuri din și spre Israel

DCBusiness Team |
Data publicării:
Navă cargo Evergreen / Foto: Aah-Yeah / Flickr
Navă cargo Evergreen / Foto: Aah-Yeah / Flickr

Compania de transport maritim taiwaneză Evergreen a anunțat că nu va mai accepta containere din sau către Israel. Astfel, își dorește să evite să devină ținta atacurilor din Marea Roșie.

"În interesul siguranței navelor și a echipajelor, Evergreen Line a decis să oprească imediat acceptarea de mărfuri israeliene", se arată într-o declarație. În același timp, navele cargo ale companiei au primit instrucțiuni să nu mai navigheze prin Marea Roșie până la noi ordine.

Deși mai multe companii de transport maritim anunțaseră anterior că nu vor mai naviga prin Marea Roșie, anunțul Evergreen merge mai departe deoarece compania nu mai dorește să transporte mărfuri către sau din Israel până la noi ordine pentru a evita să devină ținta atacurilor. Rebelii Houthi din Yemen probabil vor considera această decizie ca pe un alt succes al lor.

Cu mai multe atacuri asupra navelor din Marea Roșie, aceștia au perturbat din ce în ce mai mult traficul maritim pe această rută, care este importantă pentru economia globală. Grupul susținut de Iran a declarat că a atacat o altă navă de mărfuri cu drone luni.

Timpul pentru transport mai lung, costuri mai mari

Mai multe companii mari de transport al containerelor - inclusiv liderul din industrie, MSC, și compania germană Hapag-Lloyd - au început să vadă Canalul Suez ca pe un punct nevralgic între Shanghai, Rotterdam și Hamburg și nu mai tranzitează prin el.

În schimb, aceste companii ocolesc Africa prin Capul Bunei Speranțe, ceea ce duce la costuri suplimentare și întârzieri. Acestea probabil că vor crește în săptămânile următoare, spun experții. Se estimează că între zece și cincisprezece la sută din traficul global de transport maritim trece prin Canalul Suez, fiind cea mai scurtă rută între Europa și Asia.

Împreună, companiile care au redirecționat deja navele controlează "aproximativ jumătate din piața globală de transport containere", a declarat analistul ABN Amro, Albert Jan Swart, pentru Reuters. "Evitarea Mării Roșii va duce la costuri mai mari din cauza timpului de călătorie mai lung." Compania de petrol BP a suspendat și ea temporar transportul prin Marea Roșie.

Acest lucru crește riscul ca criza - care până acum a afectat în principal transportul de bunuri industriale - să se extindă și către sectorul energetic. Prețurile petrolului au crescut la începutul săptămânii din cauza acestor temeri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470653.53RON
1 ETH = 16108.82RON
1 LTC = 491.89RON
1 XRP = 7.46RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel