Cele mai mari creşteri, de peste 120%, ale flotei de vehicule electrice de pasageri în Uniunea Europeană s-au înregistrat în Finlanda (136%), Croaţia (127%) şi Italia (122%), în timp ce România, Danemarca şi Germania au raportat creşteri între 100% şi 120%. În România erau înmatriculate 12.133 de vehicule electrice de pasageri în 2021.
În 2021, cel mai redus ritm de creştere al flotei de vehicule electrice de pasageri s-a înregistrat în Cehia (12%) şi Spania (15%).
Numărul total al vehiculelor electrice de pasageri în Uniunea Europeană era estimat la 1,9 milioane. Statele membre UE cu peste 100.000 de vehicule electrice de pasageri erau Germania (618.000), Franţa (403.000), Ţările de Jos (245.000), Italia (118.000) şi Suedia (110.000).
În UE, consumul de electricitate în transportul rutier (care include electricitatea folosită pentru troleibuzele electrice şi încărcarea vehiculelor electrice) a crescut semnificativ în 2021 comparativ cu 2020 (80%).
În termeni absoluţi, în UE consumul de electricitate în transportul rutier a ajuns la 6.910 gigawaţi oră (GWh), ceea ce corespunde unui procent de 0,3% din consumul final.
În rândul statelor membre UE, cel mai ridicat consum de electricitate în transportul rutier era înregistrat în Suedia (1.433 GWh), Germania (1.386 GWh) şi Ţările de Jos (1.071 GWh), iar cel mai scăzut în Cipru (0 GWh), Slovenia (4 GWh) şi Malta (5 GWh).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.