Ponderea Rusiei în importurile UE din afara blocului comunitar a scăzut de la 9,5% la 4,3% în perioada februarie - decembrie 2022, iar în exporturile UE în afara blocului comunitar s-a redus de la 4% la 2%.
În consecinţă, deficitul balanţei comerciale a UE pe relaţia cu Rusia a atins un vârf de 18,2 miliarde de euro în martie 2022, după care a scăzut treptat la şase miliarde de euro în decembrie. Valoarea importurilor din Rusia a scăzut cu 53%, de la 21,8 miliarde de euro în martie la 10,3 miliarde de euro în decembrie.
Deşi Rusia a fost gradual înlocuită de alţi parteneri comerciali, ponderea ei în importurile UE din afara blocului comunitar pentru şase produse cheie a scăzut, cel mai vizibil declin fiind la cărbune, gaze naturale, îngrăşăminte, ulei de petrol, oţel şi fier.
Cel mai sever recul a fost înregistrat la cărbune (de la 45% în 2021 la 22% în 2022), gaze naturale (de la 36% în 2021 la 21% în 2022), îngrăşăminte (de la 29% în 2021 la 22% în 2022), ulei de petrol (de la 28% în 2021 la 21% în 2022), oţel şi fier (de la 16% în 2021 la 10% în 2022).
Ţările Uniunii Europene au amânat votul planificat pentru săptămâna viitoare privind interzicerea vânzărilor de automobile noi care emit dioxid de carbon din 2035, ca parte a pachetului "Pregătiţi pentru 55", după ce Germania a pus sub semnul întrebării sprijinul său pentru aceste reglementări, transmite Reuters.
Nu a fost anunţată noua dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt pentru Suedia, ţara care deţine preşedinţia Consiliului UE, a anunţat că ambasadorii statelor membre vor reveni la această problemă "în timp util".
După luni de negocieri, Comisia, Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns anul trecut la un acord privind această lege, prin care se cere tuturor maşinilor noi vândute în blocul comunitar să aibă zero emisii de dioxid de carbon din 2035 - astfel încât de la acea dată va fi imposibilă vânzarea de automobile cu motoare pe combustie. Dar statele membre UE încă trebuie să aprobe decizia, pentru a intra în vigoare.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă după termenul limită din 2035 şi a cerut Comisiei Europene să elaboreze o propunere în acest sens.
Vineri, ambasadorii statelor membre UE au decis amânarea votului, care era planificat în 7 martie, a informat purtătorul de cuvânt pentru Suedia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.