Europenii au întârziat în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice?

DCBusiness Team |
Data publicării:

Grupul energetic francez Total SA va investi semnificativ în producerea de baterii pentru vehiculele electrice numai dacă vor fi condiţii de concurenţă echitabile cu producătorii chinezi şi cei din Asia, a afirmat vineri directorul general Patrick Pouyanne.

Producătorul de baterii Saft, o subsidiară a Total, anunţase în mai că ar putea investi peste 200 de milioane de euro (233 de milioane de dolari) într-o alianţă europeană pentru baterii de ultimă generaţie. Alianţa ar urma să investească în cercetare, dezvoltare şi producerea de baterii de ultimă generaţie care să concureze cu produsele similare ale rivalilor din Asia şi SUA.

Alianţa dintre Saft, Siemens, Solvay şi Manz avea ca obiectiv să înceapă producţia de serie a bateriilor litiu-ion din 2020 dar Patrick şi-a exprimat îngrijorarea că firmele europene vor fi dezavantajate faţă de rivalii asiatici.

"Nu vom demara în cadrul grupului şi a diviziei Saft operaţiuni de miliarde de euro dacă în final nu putem avea parte de condiţii concurenţiale echitabile între noi şi alte companii", a declarat Pouyanne la o conferinţă desfăşurată la Paris, adăugând că unii producători din China beneficiază de ajutor de stat.

Crearea unui consorțiu

"Astăzi, dacă vrei să furnizezi un vehicul electric cu baterie în China, el trebui construit în China de un producător chinez. Aceasta este o problemă şi acum discutăm cu guvernele europene cum ne putem proteja", a afirmat şeful Total.

Declaraţia sa vine după ce joi Franţa a cerut producătorilor europeni de baterii şi companiilor auto crearea unui consorţiu care să poată îndeplini cererea în creştere pentru vehiculele electrice şi să concureze cu rivalii din Asia. "Trebuie să existe (un consorţiu) la nivel european deoarece numai piaţa franceză nu va fi suficientă", a afirmat pentru Reuters ministrul Energiei, François de Rugy.

Întrebat dacă există potenţial pentru semnarea unui acord între producătorii de baterii şi companiile auto, cum ar fi grupul energetic francez Total prin subsidiara sa - Saft - care produce baterii, de Rugy a răspuns: "Sperăm să vedem unele progrese la începutul anului viitor". "Sprijinim crearea unui sector european pentru bateriile destinate automobilelor electrice. Colaborăm cu cei din industrie, în special cu cei din Franţa, pentru a dezvolta acest sector", a adăugat ministrul Energiei.

Un miliard de euro

Ministerul Economiei din Germania a anunţat săptămâna trecută că a pus deoparte aproximativ un miliard de euro (1,12 miliarde de dolari) pentru a sprijini producţia de baterii destinate automobilelor electrice în ce mai mare economie europeană, obiectivul fiind ca 30% din această producţie să vină din Germania şi Europa până în 2030.

Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat că Germania vrea să colaboreze cu alte state europene în domeniul producţiei de baterii şi au fost deja contacte cu autorităţile din Franţa, Polonia şi Austria pe acest subiect.

Autorităţile de la Berlin vor astfel să reducă dependenţa producătorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto internă, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice. Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.

Rivalii asiatici

Însă planurile europenilor în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu, avertizează analiştii. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.

Unii analişti susţin că Europa este mult în urma rivalilor asiatici când vine vorba de baterii destinate automobilelor electrice, cel puţin când vine vorba de actuala tehnologie. De exemplu, firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) a estimat că în 2021 capacităţile globale pentru producţia de celule de baterii vor depăşi cererea cu aproximativ 40%.

Grupul sud-coreean LG Chem furnizează deja unor constructori auto germani baterii destinate automobilelor electrice, baterii care sunt produse la o uzină din Polonia în timp ce rivalii Samsung SDI Co şi SK Innovation intenţionează să îşi construiască uzine de baterii în Ungaria.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 464560.58RON
1 ETH = 15860.71RON
1 LTC = 418.57RON
1 XRP = 5.59RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel