Europenii au distrus, în ultimii 25 de ani, 15.000 km de cale ferată

Andreea Craciun |
Data actualizării: | Data publicării:
Tren
Tren

Un raport elaborat în comun de Institutul Wuppertal și de think tank-ul T3 Transportation, comandat de Greenpeace, arată că, din 1995 până în 2018, Europa a construit 30.000 km de autostrăzi și a desființat 15.000 km de cale ferată.

Un studiu care ar putea provoca un adevărat șoc în condițiile în care țările europene investesc masiv în tranziția ecologică. Raportul publicat de Greenpeace evidențiază că, în ultimii 25 de ani Europa a preferat autostrăzile, mult mai poluante, în defavoarea transportului feroviar: s-au construit 30.000 km de autostradă, dar au fost închise peste 2.500 de de gări feroviare, pe fondul distrugerii a 15.650 km de cale ferată.

Studiul a examinat investițiile făcute în infrastructura rutieră și feroviară de cele 27 de țări UE, Norvegia, Suedia și Regatul Unit. A reieșit, astfel, că toate aceste țări au cheltuit, în perioada de referință, aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru a-și extinde rețeaua de autostrăzi, față de doar 930 de milioane în rețeaua feroviară. Între 2018 și 2021, diferența s-a redus semnificativ, dar rămâne ridicată, cu investiții cu 34% mai mari în drumuri decât în ​​calea ferată.

„Milioanele de oameni care locuiesc în afara orașelor, în zone cu transport public redus sau declo, nu au, prin urmare, altă soluție decât să-și cumpere o mașină pentru a ajunge la serviciu, pentru a-și duce copiii la școală sau pentru a avea acces la servicii de bază”, a declarat Lorelei Limousin, manager de campanie pentru climă la Greenpeace EU, citată într-un comunicat de presă.

Între 2015 și 2018, doar trei țări au investit mai puțin în drumuri decât în ​​calea ferată: Belgia (cu 68% mai puțin), Austria (62%) și Regatul Unit (16%). Belgia și-a extins rețeaua feroviară cu 7,3%, în timp ce Marea Britanie a înregistrat o scădere de 3,9%, iar Austria de 12,4%.

Franța a investit aproximativ de două ori mai mult în drumuri decât în ​​calea ferată. Dacă luăm în considerare nivelul investițiilor pe cap de locuitor, Franța este a opta țară care a investit cel mai mult în căi ferate și a cincea care a investit cel mai mult în autostrăzi. Rețeaua feroviară franceză a fost astfel redusă cu 12,9%, de două ori mai mult decât media europeană, în timp ce rețeaua de autostrăzi a câștigat 3.385 km, a doua dezvoltare ca importanță după Spania.

Citește și Trenul magnetic. Un start-up polonez revendică o mare victorie VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471508.97RON
1 ETH = 15935.28RON
1 LTC = 435.60RON
1 XRP = 7.14RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17174.90-0.74%
BET-BK3179.61-1.30%
BET-EF925.67-0.40%
BET-FI59993.67-1.10%
BET-NG1215.12-0.37%
BET-TR37876.23-0.75%
BET-TRN36815.47-0.75%
BET-XT1473.54-0.80%
BET-XT-TR3194.46-0.81%
BET-XT-TRN3111.59-0.81%
BETAeRO909.59-1.32%
BETPlus2541.66-0.73%
RTL38131.78-0.46%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel