Publicitate
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a dat dreptate Comisiei Europene. În această dimineață de marți, ea a confirmat că amenda de 2,4 miliarde de euro impusă de Europa gigantului tehnologic american este într-adevăr valabilă. Această amendă a fost aplicată în 2017 companiei americane pentru abuz de poziție dominantă pe piața de căutare online. Este a doua cea mai grea sancțiune financiară impusă vreodată de Uniunea Europeană într-un caz antitrust.
Bruxelles a reproșat gigantului american că a favorizzt propriul său comparator de produse online, Google Shopping, în defavoarea altor servicii concurente. Practic, a făcut concurența invizibilă pentru consumatori. În aceste condiții, Google a fost nevoită să modifice afișarea rezultatelor căutării sale pentru a se conforma cerințelor europene.
Google și compania-mamă, Alphabet, au contestat, într-o primă etată, dar Curtea de Justiție a UE a decis în favoarea Comisiei, Europene într-o primă hotărâre pronunțată în noiembrie 2021. Însă Google a depus un nou recurs, cerând anularea amenzii.
Amenzi record
Afacerea a început în 2010 cu deschiderea unei investigații de către Bruxelles în urma plângerilor concurenților. Acest dosar este unul dintre disputele majore deschise de Bruxelles împotriva Google, care deține recordul pentru cele două mari amenzi impuse vreodată de executivul european pentru practici anticoncurențiale.
Cel de 2,4 miliarde de euro referitor la Google Shopping a reprezentat o sumă record la momentul pronunțării. Acesta a fost depășit în 2018 de o altă amendă, de 4,3 miliarde de euro, prin care a fost sancționat abuzul de poziție dominantă a sistemului de operare Android pentru telefoane mobile.
În total, Google a fost amendat cu peste 8 miliarde de euro pentru diverse încălcări ale practicilor concurențiale. Grupul se află, de asemenea, în colimatorul Statelor Unite și al Marii Britanii. În prima zi a acestei săptămâni a început al doilea proces major în mai puțin de un an împotriva guvernului american, care îl acuză că sufocă, pur și simplu, concurența în publicitatea online. Vineri, autoritatea britanică de concurență, CMA, a acuzat Google că a abuzat de poziție dominantă pe aceeași piață de publicitate care reprezintă principala sa sursă de venit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.