Avocatul Alexandru Sima a vorbit despre soluțiile pe care le au românii pentru a putea scăpa de Biroul de Credit.
"Cât timp poate cineva să fie înscris?
Înregistrările făcute în Biroul de credit se mențin pentru o perioadă de 4 ani. Dacă figurați înscris și după această perioadă, trebuie să formulați o cerere de ștergere din Biroul de credit.
Ce prejudicii îi va aduce afișarea în biroul de credit?
O persoană cu istoric negativ în Biroul de credit va avea dificultăți în obținerea unui împrumut, întrucât băncile accesează această bază de date atunci atunci când analizează oportunitatea acordării unui credit, ducând de multe ori la acordarea împrumutului în condiții mai dezavantajoase sau chiar la refuzul acordării acestuia.
Poate face o cerere să fie șters de acolo?
Există posibilitatea de a formula o cerere pentru ștergerea din Biroul de credit, dar motivele care se pot invoca sunt limitate. Fie perioada de stocare a expirat și totuși datele încă sunt înscrise, fie, înainte de expirarea perioadei de stocare, datele au fost prelucrate fără a se respecta dispozițiile legale.
Ce pasi trebuie să urmeze?
Persoana interesată de ștergere trebuie să formuleze o cerere în acest sens, având la dispoziție site-ul Biroului de credit sau posibilitatea de a apela la o societate care se ocupă de astfel de operațiuni", a explicat Alexandru Sima, avocat.
Alexandru Sima este Senior Associate în cadrul Săvescu și Asociații, Baroul București, Specializat în Drept civil și Drept comercial.
Cum se face cererea de ștergere din biroul de credit?
Cererea este indicat să fie lansată prin intermediul unei firme care se ocupă de ștergerea datelor negative din biroul de credit și desigur va trebui să cuprindă în principal faptul că legiuitorul a instituit această normă de raportare în biroul de credit tocmai pentru protecția instituțiilor bancare și a interesului general prin raportarea unor rău platnici spre interesul creditorilor și apărarea ordinii financiare de drept.
Prin urmare, chiar și dacă ai fi fost raportat LEGAL în biroul de credit, poate există un temei suficient de bun și faptul că notarea este DISPROPORȚIONATĂ și atunci avocatul care vă ajută cu ștergerea datelor negative, poate să va radieze din biroul de credit.
Cât timp rămân notat în biroul de credit dacă nu apelez o o firma care șterge din biroul de credit?
Dacă o persoană fizică a avut în trecut un credit cu care a fost înregistrat în baza de date a Biroului de Credite și ulterior l-a achitat integral, în continuare figurează în această baza de date, întrucât achitarea integrală nu presupune ștergerea informațiile deja raportate pe numele debitorului, acestea fiind menținute în continuare pe o perioada de 4 ani de zile de la ultima raportare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.