CNAIR adresează utilizatorilor rețelei de drumuri naționale și autostrăzi rugămintea de a verifica cu atenție datele de identificare ale vehiculelor înainte de achitarea rovinietei/peajului, indiferent de modalitatea aleasă (SMS, în punctele de distribuție, terminale asistate/neasistate, portaluri sau aplicații destinate telefoanelor mobile).
Această atenționare vine în urma înregistrarii la nivelul CNAIR, de la începutul anului 2022, a unui număr de peste 500 de solicitări de corecție a numerelor de înmatriculare. Multe dintre aceste solicitări au fost transmise ulterior primirii unor procese-verbale de constatare a contravenției.
Astfel, chiar și în condițiile în care corecțiile solicitate se pot realiza, procesele-verbale de constatare a contravenției încheiate nu pot fi anulate de către CNAIR, ci doar de o instanță de judecată și doar în urma formulării, de către utilizatori, a unor plângeri contravenționale împotriva acestora.
Cele mai des întâlnite erori au fost:
- inversarea cifrelor aferente numărului de înmatriculare a vehiculului (Ex: _89_ în loc de __98___);
- n caracter greșit din combinația de trei litere aferentă numărului de înmatriculare (Ex: ___AFA în loc de ___APA);
Prin urmare, o atenție sporită din partea utilizatorilor la achitarea tarifelor va conduce la evitarea tuturor demersurilor pentru încercarea de anulare a proceselor-verbale de constatare a contravenției și, implicit, la o degrevare a instanțelor de judecată, informează CNAIR.
Citeşte şi: Șoferii fără RCA, depistați în trafic cu ajutorul unei aplicații
După falimentul companiei de asigurare City Insurance a dat faliment s-a ajuns ca doar 70% din autoturismele care circulă pe drumurile din România să aibă asigurare.
Acesta este și motivul pentru care Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) a dezvoltat o aplicație pe care poliția română o testează pentru a depista șoferii care nu au asigurări.
„Aplicația a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracțiuni de secundă aplicația interoghează baza de date AIDA și întoarce răspunsul dacă mașina este e asigurată sau nu”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR, pentru Hotnews și a continuat explicând că ”polițistul poate lua decizia să oprească mașina și să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care mașina are asigurare, dar e făcută pe seria de șasiu - e în vederea înmatriculării - și atunci numărul de înmatriculare nu figurează, ci figurează șasiul. Se va rezolva în timp și acest aspect”.
Șeful BAAR a mai adăugat că: ”Se lucrează în prezent și la capacitatea de a filma a aplicației. În momentul de față aplicația permite căutarea doar după fotografie. Acum se lucrează la testarea unei variante video, adică în timp ce polițistul circulă cu mașina și filmează, aplicația vede numărul și semnalează dacă e asigurată sau nu”.
„Aplicația va fi pusă pe aparate speciale, securizate ale Poliției, deci nu va fi la liber pentru toată lumea. Vom încerca să ducem aplicația mai departe, poate reușim să o integrăm cu camerele de CNAIR, să interconectăm cu sistemele radar”, a mai spus Mădălin Roșu care a încheiat spunând că: ”Partea de fotografie funcționează și a și fost testată de câteva misiuni ale unor echipaje de Poliție în țară. La partea video încă se lucrează. Anul acesta estimăm că se va da drumul la aplicație”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.