”Este cu adevărat o zi importantă pentru ORDA, pentru drepturile de autor din România, dar și pentru acest ecosistem al digitalizării în România”, a spus Andrei Niculae la conferința organizată de DCNews și DCBusiness.
Antevorbitorii mei, a continuat el, ”au menționat niște termeni foarte importanți care poate ar trebui să fie în centrul discuției. Dincolo de termeni tehnici, dincolo de platforme, de coduri, sume, de chestiuni care cu siguranță și, pe bună dreptate, plictisesc oamenii, s-au menționat niște cuvinte extrem de importante.
Relație mai simplă
Eficiență, transparență, relație mai simplă și mai puține poveri între cetățean și stat. Iar asta înseamnă, de fapt digitalizarea. Pentru noi, cei tehnici, digitalizarea înseamnă și servere, elemente de software, dar pentru oameni, pentru beneficiarii dumneavoastră, pentru societate în general, trebuie să discutăm mai mult despre aceste calități pe care le are digitalizarea, inclusiv o relație mult mai facilă între prestatorul unui serviciu public și beneficiar. Fie el cetățean român sau de orice naționalitate”, a subliniat vicepreședintele ADR.
O nouă stea
Subliniind că, din fericire, astăzi este adăugată o nouă stea în constelația ecosistemului digital al României: această platformă eORDA, Andrei Niculae a precizat că această platformă ”cu siguranță va eficientiza activitatea ORDA. Și pentru că sunteți la început, să vă ofer o unitate de măsură prin sprijinul și cu ajutorul și prin cooperarea cu colegii de la Ministerul Afacerilor Interne am permis anul acesta prin ghișeul.ro și prin hub-ul MAI de servicii să permitem cetățenilor să-și descarce cazierul judiciar online. Avem peste 200.000 de români care au făcut acest lucru. La un simplu calcul înseamnă că 200.000 de oameni care și-au descărcat 200.000 de caziere, au scutit 400.000 de drumuri către și de la secția de poliție înmulțit cu două-trei ore cât costa în timp această operațiune, reprezintă un milion de ore de care i-am scutit pe cetățenii români doar în ceea ce privește eliberarea unui simplu cazier.
Gândiți-vă de beneficiarii, clienții care vin de la Satu Mare, de la Consntanța, Timișoara, Suceava, câte ore, câți kilometri, câți nervi în trafic au scutit aceste persoane grație acestei inițiative.
În sfârșit, ne dăm și noi seama
În sfârșit, ne dăm și noi seama la nivel guvernamental că timp de 30 de ani, cetățeanul a lucrat în interesul statului și mai puțin statul în interesul cetățeanului, în sensul în care, timp de 30 de ani, cetățeanul a fost un curier, care trebuia să ducă un dosar cu șină cu documente cu date pe care statul le avea deja. Și nu este numai cazul ORDA. Este cazul unei multitudini de instituții cu sedii centrale în București, unde cetățenii trebuiau să vină din țară pentru a obține un serviciu la care au dreptul. Iată că, ușor ușor, ieșim din această paradigmă cu fiecare stea pe care o adăugăm în constelația digitală a Guvernului României.
Urmăriți întregul eveniment aici:
Despre ORDA
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor derulează în perioada decembrie 2020 – decembrie 2023, proiectul “eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 / cod MySMIS2014 130045. Valoarea totală a proiectului a fost de 14 159 878,24 lei.
Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului s-au atins următoarele rezultate/beneficii privind utilizarea platformei digitale eORDA:
- Simplificarea procedurilor administrative, automatizarea proceselor de gestionare a relațiilor cetățean - autoritate publică în domeniul dreptului de autor și drepturilor conexe, reducerea semnificativă a timpului alocat pentru aceasta, reducerea costurilor prin eliminarea prezentării cetățeanului la sediul instituției și asigurarea unui ghișeu deschis 24 h pe zi și nu limitat de programul instituției.
- Interacțiunea beneficiarilor cu ORDA să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, care să poată fi accesate oricând și de oricine.
- Reducerea birocrației si simplificarea procedurilor, atât pentru cetățeni și mediul de afaceri, cât și la nivel intern și intra-instituțional.
- O dezvoltare durabilă din perspectiva protecției mediului având un impact de diminuare a schimbărilor climatice;
- Promovarea egalității de șanse între femei si bărbați, a egalității de șanse pentru toți, fără discriminare în funcție de gen, rasă, origine etnică, religie, handicap, vârsta, orientare sexuala.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.